برگزاری مراسم وفات حضرت زینب (س) جزیره شمالی بندر ریگ

مراسم وفات حضرت زینب (س) به همت پایگاه مقاومت بسیج اسماء حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا(س) بندر ریگ گناوه بر گزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۰۸۶۱
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبر نگار بسیج از گناوه مراسم روضه وسوگواری به مناسبت روز وفات حضرت زینب (س) با سخنرانی طلبه خواهر ساکن این روستا برگزارشد زهراسادات نجاتی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت بانو حضرت زینب﴿س﴾ گفت:سخت‌ترین مصیبت برای اهل بیت در شام رخ داده است.
وی افزود: علت این موضوع و سخت‌ترین مصائب برای خانواده عصمت وطهارت بعداز اسارت خانواده امام حسین (ع) ورود به جلسه‌ای بود که رقاصه‌ها می‌رقصیدن و پلدیدترین دشمنان اهل بیت حضور داشتند.
وی بیان داشت وعلت دیگر نیز این است که این مجلس شراب بود ودیگر این که زنان و کنیزکان خودشان پشت پرده بودند، ولی اهل بیت پیغمبر رو در بین نامحرمان نشاندن و این بزرگ‌ترین روضه اهل بیت هست، خانواده عفت و حیا رو به بزم شراب و بی دینی وارد کردند.
وی تصریح کرد: خاندان عصمت و طهارت اینگونه در مقابل تمام این سختی‌ها صبر کردند و صبر حضرت زینب و حفظ حجاب این بانوی بزرگ اسلام برای تمام زنان بزرگ و مسلمان در دنیا الگو شده است.
وی افزود: امروز نیز دشمن تلاش دارد تا این حجاب را از زنان بگیرد، ولی هرچه تلاش می‌نماید ارزش و اهمیت حجاب برای زنان در دنیا بیشتر مشخص می‌شود و شاهد نشر این مهم در بین زنان دنیا هستیم
همچنین در این آیین نیز خواهر لیلا کوهی نیز به مرثیه سرایی پرداخت.

پایان خبر/

ارسال نظرات