همایش مساجد تراز در شهرستان تنگستان برگزار شد

حجت‌الاسلام قرائتی در همایش مساجد تراز که در مصلی جمعه شهر اهرم برگزار شد گفت:مسجد محل انتخاب راه زندگیست.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۴۰
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،حجت الاسلام والمسلمین تقی قرائتی استاد حوزه و دانشگاه در همایش مساجد تراز که به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد،در مصلی جمعه شهر اهرم برگزار شد ضمن تبریک این مناسبت گفت:مساجد محل انتخاب راه زندگی هستند و همه اقشار جامعه می بایست دراین محل مقدس حضور داشته باشند.
،حجت الاسلام والمسلمین تقی قرائتی در ادامه به بیان ویژگی های یک مسجدتراز انقلاب اسلامی پرداخت و افزود:در جامعه و نظام مبتنی بر اصول و آموزه های دینی، مسجد محوری و حاکمیت فرهنگ مسجدی که همان فرهنگ ناب مکتبی و اسلامی است از اولویت و بلکه اصالت برخوردار است.
حجت‌الاسلام قرائتی محوریت مسجد بر جامعه را اینگونه تشریح کرد که:در چنین نظامی اصالت با دین و مکتب است و الزاما تمام تار و پود و شئون قوانین و نظامات اجتماعی باید متأثر از احکام و دستور العملهای دینی باشد چه آنکه هویت جامعه به مکتبی بودن آن است و لذا در صدر اسلام بنا و احداث مسجد در اولویت اول بود تا رتق و فتق امور مردم و جامعه در آن صورت پذیرد.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به بیان خصوصیات یک خادم مسجد برای اداره این مکان مقدس پرداخت وتصریح کرد:خادم مسجد قابل تکریم واز امتیازات انبیاء می باشد.وخدمت به مسجد متفاوت ترین واز بهترین خدمات است.
درپایان این همایش از خادمین ومدیران برتر کانون های فرهنگی مساجد شهرستان تنگستان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات