خبرهای داغ:
منصوری عنوان کرد

کادرسازی ضروری‌ترین و اولویت‌دارترین نیاز امروز کشور/ آیت الله مصباح در عرصه کادرسازی تلاش‌های بی‌شائبه‌ای داشت

همدان-معاون اجرایی رئیس جمهور کادرسازی را ضروری‌ترین و اولویت‌دارترین نیاز امروز کشور دانست و گفت: آیت الله مصباح در عرصه کادرسازی تلاش‌های بی‌شائبه‌ای داشت.
کد خبر: ۹۴۸۴۸۶۹
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن منصوری امروز در همایش بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ربانی اظهار کرد: آیت الله مصباح اندیشمند بزرگی بود که ارتحالشان جزو مصیبت‌های بزرگ زمان ما بود اما به عنایت و کرامات ایشان دل‌خوش هستیم به طوری که مقام معظم رهبری نیز فرموند عنایت و کرامات این استاد فکر بعد از فوتشان هم جاری و ساری خواهد بود و به فریاد شاگردانش خواهد رسید.

وی در تبیین مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی آیت الله مصباح یزدی به زمان‌شناسی و اولویت‌شناسی ایشان اشاره و عنوان کرد: ایشان در عصر خود به بهترین شکل موضوعات را اولویت شناسی کرده و به آن می‌پرداخت و یکی از اولویت‌هایی که به درستی بر آن متمرکز شد و در جای جای کشور متبلو است مسئله مهم کادرسازی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور کادرسازی را ضروری‌ترین و  اولویت‌دارترین نیاز امروز کشور دانست و بیان کرد: آیت الله مصباح در عرصه کادرسازی تلاش‌های بی‌شائبه‌ای داشت که شکل‌گیری ساختارهایی همچون موسسه امام خمینی(ره) و طرح ولایت کادرسازی و از جمله اقدامات مهم در این زمینه است که اگر این مهم در برهه خودش اتفاق نمی‌‌افتاد کشور با چالش‌ها و مشکلات بزرگ مواجه می‌شد.

وی میدان‌داری و در میدان بودن را از دیگر ویژگی‌های بارز آیت الله مصباح دانست و گفت: میدان‌داری و در میدان بودن هزینه دارد و هر کسی به سمت آن نمی‌رود؛ در تاریخ اسلام فقها و علمای بزرگی بودند در میدان مبارزه به دلیل آنکه هزینه داشت حاضر نشدند اما آیت الله مصباح همواره در میدان بود و در این راه از آبرو و جان خود مایه گذاشت و به همین دلیل همواره در صدر تهاجمات و انتقادات و آماج حملات از سوی جریان‌های داخلی و خارجی بود.

منصوری با تاکید بر اینکه کادرسازی‌های صورت گرفته توسط آیت الله مصباح باعث شده بود تا جریان‌های داخلی و خارجی بیشترین هجمه را به ایشان وارد کنند، گفت: ایشان در این راه جان و مال و آبروی خود را هزینه کرد که باعث عزتمندی بیش از پیش این بزرگوار شد.

وی از تواضع آیت الله مصباح به عنوان دیگر ویژگی بارز ایشان نام برد و اظهار کرد: ایشان در عین اقتدار و آبرو نهایت تواضع را در همه عرصه‌ها داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور به مردمداری این عالم بزرگ اشاره و بیان کرد: مکتب آیت الله مصباح از جنس تواضع و جریان ایشان جزو انقلابی‌ترین جریان‌ها است.

وی با اشاره به ولایتمداری آیت الله مصباح با تاکید بر اینکه ولایت‌مداری ایشان و تعلق خاطر به رهبری مثال زدنی بود، تصریح کرد: انصافی که ایشان در مواجهه با مصادیق مختلف و جدب حداکثری نسبت به همه افراد داشت قابل توجه بود، اما متاسفانه عده‌ای در تلاش بودند تا جریان منتسب به ایشان را تندرو نشان دهند در صورتی که ایشان انصاف را در تحلیل‌ها داشت و با جذب  حداکثری نسبت به همه افراد تصمیم می‌گرفتند و این تعبیر ظلم است.

منصوری با تاکید بر اینکه تقویت ولایت و حکم ولایت جزو ارکان تصمیم‌گیری آیت‌الله مصباح بود، عنوان کرد: ایشان استقامت‌ورزی و پافشاری بر موضع حق داشت و نتیجه آن استحکام شخصیتی و پرهیز از ترس و نگرانی است.

وی با بیان اینکه آیت االله مصباح هر ماموریتی را به بهترین شکل و بدون سستی و با نهادسازی به پیش می‌برد، گفت: ایشان در کنار توجه به مسائل کلان، راهبردی و اصولی همواره بر جزئیات هم توجه داشت، که توجه به جزئیات با ظرافت تمام توسط یک مجتهد و عالم ربانی باعث رشد و محبوبیت او خواهد شد که شاید رمز دلدادگی جوانان به ایشان از همین جنس باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آیت الله مصباح، معماری نظام فکری را در موسسه حضرت امام(ره) و در دوره‌های طرح ولایت به منصه ظهور رساند، یادآور شد: ایشان در هر حوزه و فعالیتی که وارد شد چه در حوزه سیاست و چه علمی و حوزوی مایه خیر و برکت بود.

وی بر لزوم توجه جدی به منظومه فکری آیت الله مصباح و تقویت دوره‌های طرح ولایت تاکید و خاطرنشان کرد: طرح ولایت یادگار ارزشمند این عالم ربانی و وارسته است که امیدواریم تقویت این دوره‌ها و منظومه فکری آیت‌الله مصباح مورد توجه جدی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار