خبرهای داغ:

زنان در غرب مظلوم‌تر از زنان کشورهای اسلامی/مبارزه با تهاجم فرهنگی مهمترین هدف زنان مسلمان است

جمعی از بانوان مسلمان جهان در نشست خبری که در مشهد از سوی اتحادیه بین المللی زنان جهان اسلام برگزار شدبه بیان نظرات، تبادل تجربیات و سایر مسائل پیرامون زنان پرداختند و به سوالات خبرنگاران حاضر در جمع پاسخ دادند.
کد خبر: ۹۴۸۴۷۴۵
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان - جمعی از بانوان مسلمان جهان در نشست خبری که در مشهد از سوی اتحادیه بین المللی زنان جهان اسلام برگزار شد و نماینده کشورهای اسلامی در کنگره بین‌المللی زنان جهان مسلمان هستند به بیان نظرات، تبادل تجربیات و سایر مسائل پیرامون زنان پرداختند و به سوالات خبرنگاران حاضر در جمع پاسخ دادند.

️زنان ایرانی پیشرو در عرصه مقاومت

ولا ابراهیم، بانوی مسلمان ساکن لبنان و مادر شهید حسین عمود در خصوص جایگاه زن ایرانی در جهان اسلام گفت: زنان ایرانی پیشتاز در جبهه ایثار و مقاومت هستند و در ابتدا زنان ایرانی و مادران شهدا بودند که جبهه مقدس جهاد در راه دین و آزادگی را با فداکاری و صبر خود به ما نشان دادند و سپس زنان لبنانی نیز در این راه از زنان ایرانی الگو گرفتند. وی با اشاره به شهادت عماد مغنیه بیان کرد: این شهید بزرگوار در راه حق به شهادت رسید و فرهنگ شهادت طلبی و جهاد جزو راه و عقیده ماست. بسیاری از خلبانان اسرائیلی فرزندان ما را به شهادت رساندند، اما راه مقاومت برای ما همچنان ادامه دارد.

ارسال ۲هزار مقاله توسط زنان عراقی در همایش‌ها

دکتر بیان استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر از کشور عراق در خصوص جایگاه زنان عراقی بعد از سقوط صدام حسین گفت: پیش از سال۲۰۰۳ زنان در عراق به ویژه در عتبات از وضعیت نامطلوبی برخوردار بودند. اما بعد از سقوط صدام حسین اکنون زنان عراقی در جبهه‌های مختلف حضور دارند و در تلاش هستیم تا فعالیت زنان را در عراق گسترش دهیم. وی ادامه داد: اکنون در کشور عراق به ویژه عتبات همایش‌های مختلفی با محوریت جایگاه زنان ازجمله همایش روح النبوه، کوثراسما برگزار می‌شود و زنان حضور بسیار فعالی دارند و هر ساله حدود دو هزارمقاله به این همایش ها از سوی زنان ارسال می شود. مبارزه با تهاجم فرهنگی مهمترین هدف زنان مسلمان است.

دربخش دیگر این نشست دکتر رجبی عطار نویسنده، شاعر و پژوهشگر از کشور لبنان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه معنای آزادی تا چه حدودی در ادیان تعریف شده، افزود: در تمام ادیان الهی آزادی زن مطرح گردیده، اما این آزادی در همه ادیان به معنای برهنگی نیست. طبق دستورات دین اسلام نیز زن می‌تواند در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و... حضور داشته باشد. اما خداوند برای او حدودی را تعیین می‌کند و این حدود نه تنها مانع حضور زنان در اجتماع نیست بلکه باعث می‌شود تا شانیت زن حفظ شود. وی همچنین گفت: آنچه که امروزه به اسم آزادی زن درجهان مطرح است، فقط تهاجم فرهنگی غرب است و هیچ ربطی به ادیان ندارد و ما نیز به عنوان زن مسلمان باید با تهاجم فرهنگی مبارزه کنیم و با نگاه درست به مباحث اسلام و آنچه که درخصوص زن بیان شده، چهره واقعی زن مسلمان را به مردم جهان نشان دهیم. ️

الگوی زن امروز در غرب را اسلام ۱۴۰۰سال پیش ارائه داده است

بانوی دیگری از کشور پاکستان با اشاره به وضعیت زنان در این کشور گفت: زنان پاکستان در احقاق حق خود با چالش‌های زیادی مواجه‌اند در حالیکه بیشترین انجمن‌های حقوق زنان را در جهان اسلام دارند. وی ادامه داد: نگاه به جایگاه زن درکشور پاکستان با دو رویکرد سنتی و مدرن همراه است. درحال حاضر نیز زنان در این کشور در راه گذر از جامعه سنتی و رسیدن به جامعه مدرن هستند. این بانوی مسلمان همچنین بیان کرد: خداوند درقرآن می‌فرماید " زن نعمت کثیر است " و اگر غربی ها امروزه پی به جایگاه زن برده‌اند و حقوق زنان را به سبک و شیوه غربی مطرح می‌کنند، اسلام در ۱۴۰۰سال پیش به جایگاه زن پرداخته است. ️آگاهی سازی اولویت زن مسلمان است وی با اشاره به اینکه باید آگاهی سازی، اولویت زن مسلمان باشد گفت: غربی‌ها امروزه ازطریق فضای مجازی و رسانه به دنبال آگاهی هستند و اگر آنها در راه تبلیغات خود موفق شده‌اند نیز مهمترین علتش همین است. درحالی که ما برای معرفی هویت واقعی زن مسلمان هیچ شبکه فعالی نداریم. این بانوی پاکستانی همچنین تصریح کرد: امروزه چهره زن مسلمان از طریق اقدامات طالبان و داعش و... به جهان نشان داده می‌شود به طوری‌ که گاهی اوقات دختربچه مسلمان نیز از دیدن چنین تفکراتی می‌ترسد و اگر بخواهیم زنان در کشورهای اسلامی به جایگاه واقعی برسند، باید در ابتدا تفکرات تندرو را کنار بگذاریم و قوانین موجود را مناسب با زمان و دستورات اسلامی اصلاح کنیم و به اعتدال رو آوریم. وی در خصوص پرسشی مبنی بر خروج ایران از کنوانسیون بین المللی حقوق زن سازمان ملل پاسخ داد: طبق آمارهای موجود زنان ایرانی درحوزه ورزشی و در بین کشورهای جهان دارای بیشترین مدال هستند و در سایر حوزه‌های دیگر نیز خوش درخشیده اند. اما غربی‌ها فقط دست بر روی نقطه ضعف گذاشته‌اند و سعی دارند همان را به مردم جهان نشان دهند.

در ادامه نیز بانوی مسلمان کانادایی در خصوص جایگاه زن در کشورهای غربی، توضیح داد: در غرب زنان را با شعار زیبای برابری و آزادی فریب می‌دهند، در حالیکه اگر به طور واقعی بخواهیم وضعیت زنان را در کشورهای غربی بررسی کنیم، همه این شعارها تبلیغات است و در عمل صحیح نخواهد بود. وی ادامه داد: زن در جهان سرمایه‌داری غرب به عنوان کالا به نمایش گذاشته می‌شود و اگر از نزدیک به بطن جامعه غربی نگاهی بیاندازیم، زنان در کشورهای غربی از کشورهای اسلامی مظلوم‌تر هستند. ️

امنیت زنان در ایران بالاست/ دختران شب‌ها به راحتی رفت و آمد می‌کنند

وجیهه نقیبی دانشجوی دکتری مطالعات زنان از کشور پاکستان نیز در این مراسم با اشاره به خروج ایران از کنوانسیون بین المللی حقوق زنان سازمان ملل گفت: ایران همیشه نسبت به مسائل حقوق زنان موضع‌گیری مشخص خود را دارد و در قبال عملکرد غربی‌ها درباره زنان می‌پرسد. غربی‌ها نیز متوجه این موضوع شده‌اند و نمی‌توانند این مساله را تحمل کنند. در حالیکه در همان کنوانسیون، کشور عربستان عضویت دارد که همه ما می‌دانیم تا چه اندازه حقوق زنان در این کشور نقض می شود. وی تصریح کرد: امروزه زنان ایرانی از احترام و آزادی عمل بسیار بالایی برخوردار هستند، آنها می‌توانند به راحتی رفت‌وآمد کنند و در جامعه حضور داشته باشند. به طور مثال دیده ام که یک دختر ایرانی به راحتی می‌تواند در ساعت ۱۲شب به جاهای مختلف تردد کند و از امنیت بسیار خوبی برخوردارند و این در حالی‌ است که در بین هیچ کدام از کشورهای مسلمان منطقه شرایط برای زنان اینگونه نیست. نقیبی همچنین گفت: در جامعه غربی، زنان از آزادی برخوردار هستند اما از آنها سواستفاده می‌شود و غربی‌ها فقط سعی دارند تا مشکلات زنان در ایران را به تصویر بکشند؛ اگرچه نواقصی وجود دارد اما به صورت عمومی امنیت برای زنان درایران برقرار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار