حضرت ام البنین (س) زمان شناس و ولایت مدار بود

حجت الاسلام احمدی درمراسم سالروز وفات ام البنین(س)که درحوزه مقاومت بسیج محمدرسول الله(ص)تنگستان برگزار شد گفت:حضرت ام البنین توانست با شناختی که از امام زمان خود یافته بود فرزندان خوبی تربیت کند که در رکاب امام زمانشان به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۹۴۸۱۹۷۳
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازتنگستان،حجت الاسلام والمسلمین کاظم احمدی، زمان شناسی و ولایت مداری را مشخصه بازر حضرت ام البنین(س) دانست و گفت: حضرت ام البنین توانست با شناختی که از امام زمان خود یافته بود فرزندان خوبی تربیت کند که در رکاب امام زمانشان به شهادت رسیدند.

رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه مقاومت بسیج محمد رسول‌الله (ص)بنه گز افزود: حضرت زهرای مرضیه انسان کامل بود و از این دنیا رحلت فرمودند. بعد از حضرت زهرا امام علی(ع)خواستند ازدواج کنند پس عقیل برادرشان را که یک نسب شناس بود مامور کردند که از میان یک قبلیه و قومی که شجاعت، دلاوری و جوانمردی در میان آنها شهره باشد یک شریک زندگی برایشان پیدا کنند. همه بزرگان و مورخان نقل کرده اند که اجداد فاطمه کلابیه همه شجاع و دلیر بودند.
 
حجت الاسلام احمدی در خصوص نام پدر و مادر حضرت ام البنین گفت: حزام بن خالد بن ربيعة بن وحيد بن کعب بن عامر بن کلاب پدر حضرت ام البنین و مادرشان ثمامه (يا ليلي) دختر سهيل بن عامر بن جعفر بن کلاب بود. مشهور بود که ام البنین در کودکی هم بازی نیزه ها بوده است و در واقع با ترس بیگانه بوده اند و چنین شخصیتی در خانه حضرت علی(ع) حضور می یابند و به فرزندان حضرت می گوید من آمده ام به شما خدمت کنم. مادر شما بهترین زنان عالم است.
 
وی با اشاره به روزی که حضرت عباس(ع) به دنیا آوردنقل کرد: در این روز حضرت علی(ع) بسیار خوشحال بود و امام بر بازوان حضرت عباس(ع) بوسه زد و ام البنین می پرسد دستانش ایرادی دارد و امام داستان کربلا را برایش تعریف می کند و این بانوی گرانقدر بعد از شندیدن داستان کربلا بیشتر تلاش می کنند فرزندان را خوب تربیت کنند مگر بانوی دیگری سراغ داریم همچون حضرت امام البنین که قمر بنی هاشم را تربیت کرده است.
 
حجت الاسلام احمدی درپایان خاطر نشان کرد: سلمان فارسی قسم می خورد در طول عمرش بدون وضو نگاه به خشت خانه فاطمه (س) نکرده است و به این صورت محرم خانه علی(ع) می شود. فاطمه کلابیه حضرت ام البنین از نظر علمی، هنری و از نظر مادری و همسری سرآمد زمان خود بود و ما می توانیم از ایشان درس بیاموزیم در زیارت نامه شان سلام می دهیم بر کسی که همسر ولی خداست، دوستدار زهرای مرضیه و فرزندان آن حضرت است در روایت داریم هر کسی که معشوق امام حسین(ع) است آن شخص معشوق خداست. به همین دلیل ام البنین عزیز زهرا(س) می شود.
 
انتهای پیام/
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار