خبرهای داغ:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

تقویت حوزه مطالعه یک کار فرا دستگاهی است/رسانه ها از مسئولین در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی مطالبه کنند

دکتر محمد رعیت گفت:تقویت حوزه مطالعه یک کار فرا دستگاهی است ، یعنی همه نهادها و دستگاه‌ها باید به هم کمک کنند.
کد خبر: ۹۴۶۸۳۴۴
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹

تقویت حوزه مطالعه یک کار فرا دستگاهی است/رسانه ها از مسئولین در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی مطالبه کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ دکتر محمد رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: سه کتابخانه در سطح استان در حال ساخت داریم که تجهیز و تامین محتوای آن به عهده نهاد کتابخانه های عمومی می باشد.
وی افزود: نظر به حساسیت و اعتباراتی که هست ، اولویت با تکمیل پروژه های کتابخانه ای است که به درصدی از پیشرفت رسیده باشد و تکمیل آن پروژه های نیمه تمام اولویت ماست لذا احداث پروژه جدید تا زمانی که این پروژه ها به نتیجه برسد در دستور کار ما نیست.
رعیت در پاسخ به سوال اینکه چگونه میتوان وضعیت سرانه مطالعه را بهبود بخشید اظهار داشت: یک سری فعالیتهای انگیزشی را میتوان برای بهبود سرانه مطالعه اجرا نمود. نمایشگاههای کتاب یکی از محورهای است که به تقویت سرانه مطالعه کمک می کند. در دسترس قرار گرفتن کتابها هم می تواند یکی از موضوعات باشد.هدایت و حمایت تولیدات فرهنگی و هنری ، سینمایی ،فیلم مستند با محوریت تشویق و ترغیب هم استانی های عزیز به مطالعه و برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله مواردی است که میتواند در ارتقا وضعیت سرانه مطالعه به ما کمک کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اذعان داشت: تقویت حوزه مطالعه یک کار فرا دستگاهی است ، یعنی همه نهادها و دستگاه‌ها باید به هم کمک کنند به عزیزانی که دغدغه کمک دارند و اندیشه و خلاقیت خاصی دارند مجوز یک مرکز فرهنگی هنری با موضوع مطالعه و کتابخوانی را می‌دهیم و حمایت هم میکنیم.
وی در خصوص بهبود وضعیت مطالعه در جامعه خاطر نشان کرد: بهره گیری از آموزه های مفاخر و مشاهیر و آنچه که میراث فرهنگی ما به یادگار گذاشته می‌تواند به فرهنگ کتابخوانی ما کمک کند. چون اگر می‌خواهیم در جامعه، زندگی شخصی و زندگی اجتماعی به توانایی برسیم راه رسیدن به آن دانایی و در مسیر دانایی گام نهادن است.
وی در پایان تصریح کرد: از رسانه ها می خواهم از همه مسئولان مطالبه کنید،نه تنها در هفته کتاب بلکه در طول سال، بخش ویژه ای را برای پیگیری بحث مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی به صورت مستمر اختصاص دهند و نقش ویژه ای برای تعمیق و ترویج فرهنگ مطالعه ایفا کند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار