خبرهای داغ:
سردار دامغانی:

خدمت سربازی بهترین فرصت شکوفایی استعداد جوانان است

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: دوران خدمت سربازی بهترین موقعیت و فرصتی مغتنم برای شکوفایی و شناخت حقیقی استعدادهای جوانان است.
کد خبر: ۹۴۶۳۷۲۲
|
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

خدمت سربازی بهترین فرصت برای شکوفایی استعداد جوانان است

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حميد دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان در جلسه پرسش و پاسخ در جمع سربازان وظيفه سپاه استان سمنان در حسينيه ثارالله(ع) ستاد سپاه استان سمنان با اشاره به ضرورت توانمندسازی جوانان در دوران خدمت مقدس سربازی گفت:دوره سربازی دارای کارکردهای فردی و اجتماعی برای سربازان جوان است که از جمله پیامدهای فردی آن می‌توان به استقلال جوانان، سلامت جسم و روان، وقت‌شناسی، عزت نفس، رفع خصوصیات فردی نامناسب و توجه به خانواده است.

فرمانده سپاه استان سمنان تصريح کرد:کارکردهای اجتماعی دوران خدمت سربازی دارای اهمیت است که شامل مسئولیت‌پذیری اجتماعی، همکاری و همیاری، بالا رفتن دینداری سربازان، همبستگی اجتماعی، حمایت اجتماعی، کنترل اجتماعی، هویت اجتماعی و دفاع از وطن است.

وی افزود:خدمت سربازی بهترین فرصت برای خودسازی و فرا گرفتن فن، حرفه و کار متناسب با دانش هر سرباز است و سربازان باید از این فرصت به بهترین وجه ممکن جهت ورود به جامعه استفاده کنند .

وی خاطرنشان کرد:باید از این فرصت حضور در خدمت مقدس سربازی که می‌تواند باعث رشد و ارتقاء و تعالی شود استفاده کرد و این دوران علاوه بر این‌که از نظر اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار است، قدرت برنامه‌ریزی، قانون‌پذیری، تعاون و مسئولیت‌پذیری، صبر، استقامت و توانایی زندگی اجتماعی، درک متقابل و آمادگی جسمی و پرورش روحی را نیز به‌دنبال خواهد داشت؛ لذا دوران سربازی بهترین فرصت برای خودسازی است.

گفتنی است در این دیدار صمیمی فرمانده سپاه استان سمنان به سوالات و دغدغه‌های سربازان وظيفه پاسخ داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار