خبرهای داغ:

به مناسبت روز جهانی دختر وارونگی کرامت دختران در منش مدعیان حقوق بشر غربی

اگر چه که نامگذاری روز جهانی دختر، برای حمایت از حقوق دختران در جهان می باشد، اما رویدادهای جهان حاکی از آن است که، این روز فقط یک نام را به همراه دارد، چرا که دختران بسیاری در جهان سالانه قربانی جنگ، سوء تغذیه، خشونت، تجاوز جنسی، کودک آزاری، تبلیغات رسانه ای و... می شوند. و سازمان ملل در مقابل قربانی شدن دختران سکوت اختیار کرده است.
کد خبر: ۹۴۶۱۸۱۳
|
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج بوشهر- زهره نام آور زیارتی: از رسول اکرم (صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:دختران چه فرزندان خوبی هستند، با الطاف و مهربان، آماده به خدمت رسانی، یار و غمخوار اعضاء خانواده، با برکت و پاکیزه کننده در خانواده ی پدر و مادر.
یکی از مباحث اساسی جوامع مختلف بشری از ادیان و اقوام گذشته تاکنون بر آن توجه شده است، موضوع «حقوق و شخصیت زن» است.سازمان ملل متحد یازدهم اکتبر را به منظور روشنگری در زمینه نابرابری جنسیتی، روز جهانی«دختر» نامگذاری کرده است.
سازمان ملل متحد یازدهم اکتبر را روز جهانی دختر به یک روز یاد بود بین المللی اعلام کرده است.
این یاد بود، در پشتیبانی از فرصت های بیشتر برای دختران و بالا بردن آگاهی در مورد نابرابری جنسیتی که دختران در سطح جهان به دلیل جنسیتشان مواجه اند، برگزار می شود.
این روز تقریبا مصادف با ۱۹مهرماه است.تاریخچه آن به سال۲۰۰۳ برمیگردد، یعنی زمانی که ایده نامگذاری این روز به عنوان روز جهانی دختران از طرف انجمن حمایت کودکان مطرح شد.
کشور آلمان اولین کشوری بود که این ایده در آن شکل گرفت و به مرور زمان و بعد از ۸ سال از ایده نامگذاری روز جهانی دختران در ۱۱ اکتبر سازمان ملل این پیشنهاد را پذیرفت و از آن حمایت کرد.
نامگذاری بین المللی به اسم دختر بچه ها در جهت حمایت از آنان و تلاش برای دسترسی بهتر و بیشتر دختران به آموزش و تغذیه و حقوق قانونی و مراقبت های پزشکی ممانعت از خشونت و تبعیض و ازدواج اجباری صورت گرفت.از دلایل عمده ای که سازمان ملل این کرد روز را به عنوان روز جهانی دختر نامگذاری کرد می توان به این موارد اشاره کرد:
۱.حمایت از عدم ازدواج اجباری
۲.حمایت از عدم خشونت علیه دختران و زنان
۳.بهبود سطح آموزشی و عدم ازدواج کودکان دختر
اما آنچه باید به آن توجه داشت این است که شأن و منزلت دختران با این اقدامات تعالی یافته است؟ آیا نامگذاری روز جهانی دختر، گاهی سازنده و ثمربخش در احقاق حقوق از دست رفته دختران در جهان بوده است؟
در پاسخ به این سوالات باید گفت:اگر چه که نامگذاری روز جهانی دختر، برای حمایت از حقوق دختران در جهان می باشد، اما رویدادهای جهان حاکی از آن است که، این روز فقط یک نام را به همراه دارد، چرا که دختران بسیاری در جهان سالانه قربانی جنگ، سوء تغذیه، خشونت، تجاوز جنسی، کودک آزاری، تبلیغات رسانه ای و... می شوند. و سازمان ملل در مقابل قربانی شدن دختران سکوت اختیار کرده است.
آنچه امروز شاهد آن هستیم، استفاده های ابزاری از دختران جوان با شعار آزادی و دختران احقاق حقوق آنان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات
آخرین اخبار