خبرهای داغ:
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین؛

مدارس استان قزوین از ۱۴ فروردین ماه به صورت حضوری بازگشایی می شوند

سیاهکلی مرادی گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و تاکید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، از روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه، تمام مدارس دولتی و غیردولتی استان بازگشایی و آموزش ها به صورت حضوری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۲۳۱۰۲
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه ویدئو کنفرانس با روسا و اعضا شورای معاونین آموزش و پرورش مناطق و نواحی اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و تاکید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، از روز یکشنبه چهاردهم فروردین ماه، تمام مدارس دولتی و غیردولتی استان بازگشایی و آموزش ها به صورت حضوری برگزار می شود.

سیاهکالی مردای خاطرنشان کرد: با توجه به نگرانی‌های شدید خانواده‌ها در پی تعطیلی مدارس و آسیب‌های جامعه دانش آموزی در سال‌های گذشته و مهیا شدن شرایط امن به دلیل پوشش واکسیناسیون، زمینه استقبال آموزش حضوری از سوی خانواده‌ها و دانش آموزان فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر الزامی بودن حضور دانش آموزان عنوان کرد: حضور عوامل اجرایی طبق برنامه هفتگی مدارس الزامی و تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس های درس انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی الزامی است و در صورت غیبت غیر موجه ایشان مطابق آیین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام گردد و همچنین دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه ای با تایید پزشک و رضایت والدین می توانند از بستر شاد آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به ضرورت و اهمیت آموزش حضوری افزود: هرگونه تغییر در این شرایط را منوط به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌دانیم بنابراین جهت ایجاد وحدت رویه در اجرای مصوبه ستاد مذکور، دستورالعمل ابلاغی درخصوص نحوه انجام آموزش های حضوری باید اجرا شود.

وی ارزیابی و بازدید مستمر از روند آموزش های حضوری در سطح مدارس را مهم دانست و خاطر نشان کرد: تیم های نظارتی در سطح اداره کل و ادارات نواحی و مناطق باید تشکیل شود تا به صورت مستمر اجرای مطلوب آموزش های حضوری مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

این مسئول ضمن تشریح نقاط قوت، ضعف و چالش های موجود در آموزش مجازی در دوران کرونا تصریح کرد: آموزش های مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری مدارس ادامه خواهد داشت.

سیاهکالی مرادی یادآور شد: با توجه به مدت زمان باقی مانده از سال تحصیلی ضرورت و الزامی برای تهیه پوشش متحدالشکل دانش‌آموزان نمی باشد و نظارت بر پوشش مناسب و لباس دانش آموزان مطابق فصل پنجم آیین نامه اجرایی مدارس از جانب مدیران مدارس صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر ضرورت اقناع سازی خانواده ها اضافه کرد: مدیران مدارس از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان به منظور اقناع سازی خانواده‌ها بهره گیری نمایند تا زمینه ای برای استفاده تمامی دانش آموزان از امکان آموزش حضوری فراهم شود.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: مدیران مدارس موظف هستند، مقدمات لازم را براساس دستورالعمل های بهداشتی ، برای استفاده دانش‌آموزان از فضاهای آموزشی و عمومی مدارس آماده نمایند.

سیاهکالی مرادی افزود: روسای مناطق و نواحی و مسئولان در بازدید میدانی، فضای مدرسه از جمله تهویه کلاس ها، آبخوری، سرویس های بهداشتی واحدهای آموزشی و سلامت دانش آموزان و معلمان را ارزیابی کنند و درصورت نیاز، اقدامات اجرایی لازم صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان اظهار امیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه های اجرایی و سازمان ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی و آگاهی بخشی و اقناع سازی توسط صداوسیما در استان، بتوانیم شرایط حضور ایمن وبدون دغدغه دانش آموزان را در مدرسه فراهم نماییم.

وی بیان کرد: دانش آموزان در این مدت مهارت‌های اجتماعی را کسب نکرده و به دلیل محصور بودن در محیط خانه دچار مشکلاتی شده اند. بر این اساس آموزش و پرورش همه تلاش خود را برای راه اندازی مجدد آموزش‌های حضوری انجام خواهد داد.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: علاوه بر افت آشکار در حوزه تحصیل دانش‌آموزان شاهد افت پنهان نیز هستیم که بخشی از آن معرف این است که قبولی و سطح نمرات دانش آموزان واقعی نبوده و استرس و اضطراب هم از پیامد‌های آموزش خانگی ناشی از کرونا بوده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار