خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین؛

خدمت رسانی هزار و ۴۰۰ گروه جهادی استان قزوین در ۱۲ عرصه

خدمت رسانی هزار و ۴۰۰ گروه جهادی استان قزوین در ۱۲ عرصه
سرهنگ صادقپور گفت: بسیج سازندگی برای خدمت به مردم و رفع فقر و محرومیت با۱۴۰۰ گروه جهادی در عرصه موسیقی ای ۱۲ گانه عمران و آبادانی، آموزش، اشتعال، اقتصادی مقاومتی فعالیت می کند.
کد خبر: ۹۵۹۷۲۴۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹

قزوین_ به گزارش بسیج، سرهنگ صادقپور مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان قزوین که با حضور دستگاه های اداری و اجرایی که در بسیج سازندگی استان قزوین برگزار شد گفت: با توجه به خلایی که در نبود جهاد سازندگی در رفع محرومیت ها وجود داشت، فرمان تشکیل جهاد سازندگی از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد که منشا خدمات شایانی برای کشور شد. بسیج سازندگی با محوریت حرکت جهادی، گفتمان جهادی و بحث های تخصصی و فنی با اقتصاد مقاومتی خدمات گسترده ای ارائه داده و در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ گروه جهادی در استان قزوین در ۱۲ عرصه فرهنگی، عمرانی، جهاد تبیین، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت هستند.

وی گفت: با جلسات مختلف پیوند گروه های جهادی میسر شد. امروز خاستگاه گروه های جهادی بسیج سازندگی است. لذا می طلبد تا نمایندگان مساعدت بیشتری در راستای ساماندهی گروه های جهادی داشته باشند. همچنان که هنوز قانونی برای عزیزانی که در این مسیر شهید می شوند وجود ندارد. 

اجرای ۱۲۶۲ پروژه در سال ۱۴۰۲

صادقپور تصریح کرد: یکهزار و ۲۶۲ پروژه سال گذشته با حضور گروه های جهادی به اتمام رساندیم، این پروژه ها در بحث منابع طبیعی، مسکن محرومین، آب شرب و کشاورزی اجرا شده است. بسیج سازندگی همه ظرفیت بسیج، سپاه و مردم را پای کار می آورند تا ارزش کار آنها مشخص شود و مردم از سرمایه های ملی که متعلق به خودشان است حفاظت و حراست کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین تشریح کرد: سپاه پاسداران به دنبال مالکیت نیست بلکه مهم استفاده از همه ظرفیت ها برای کار بیشتر و خدمت به مردم است و سپاه هدفش کمک به دولت ها در پیشرفت کشور و کاهش مشکلات است و اعتماد کامل به دولت داریم.

بسیج سازندگی رقیب و پیمانکار هیچ نهادی نیست

صادقپور اظهار داشت: ۱۴۰۰ گروه جهادی با فعالیت رایگان ظرفیت مناسبی برای ارایه خدمت و کاهش هزینه ها را به دنبال دارد، سپاه و بسیج پیمانکار نیست بلکه همیار و همکار دولت در همه عرصه هاست و نه پیمانکار، نه رقیب، نه شریک هستیم بلکه خادم مردم هستیم.

وی افزود:امروز عملیات وعده صادق سپاه و بسیج در داخل کشور خدمت به مردم و رفع محرومیت ها است. وقتی موشک ها را به اسراییل شلیک کردیم آنجا هم با نیت خدمت به مردم کار انجام شد. از دیگر اقدامات بسیج سازندگی ساخت نیروگاه خانگی و خورشیدی است که ۳ هزار واحد هرکدام با ظرفیت پنج کیلووات ساعت با خرید برق تضمینی بیست ساله در نظر گرفته شده که علاوه بر اشتغال پایدار یک درآمد مناسبی برای خانواده ها حاصل می شود.

ساخت، مرمت و نوسازی هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی برای محرومین

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: یکی از مشکلات اصلی عدم تامین اعتبار توسط دستگاه های دولتی است که علاوه بر زمان ،هزینه و تورم ایجاد می کند که پل میزوج نمونه بارز این چالش اعتباری است.

وی در پایان تشریح کرد: در سال گذشته ۴۲۱ باب واحد مسکونی برای محرومین ساخته شده که مجموع خدمات مسکن برای بازسازی، ساخت، مرمت هزار و ۱۱۸ واحد در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد. طی تفاهم نامه با وزارت اقتصاد و دارایی ۱۷۸ میلیارد تومان اعتبار با اشتغالزایی ۱۳۷۲ نفر اختصاص یافته است. بیش از ۱۵ شرکت دانش بنیان با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار