فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در مراسم گرامیداشت ۲۳ بهمن؛

حادثه زمین فوتبال شهر چوار سند مظلومیت مردم استان در دوران دفاع مقدس است

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اظهار کرد: حادثه زمین فوتبال شهر چوار در سال ۶۵ سند مظلومیت مردم استان در دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۴۱۵۱۷۷
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

سرار "شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام صبح امروز(۲۳ بهمن ماه) در آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالروز بمباران مسابقه فوتبال چوار و جشنواره گرافیک دقیقه ۵۵ که در محل سالن شهید زارعی شهرستان چوار برگزار شد، گفت: سال ۶۵ یک سال پرمخاطره نسبت به دیگر دوران دفاع مقدس بود، در این سال هم از لحاظ چالش های سیاسی، راهبردی و هم‌ نگاهی که دولت به جریان جنگ داشت به نسبت متفاوت تر بود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اظهار کرد: حادثه زمین فوتبال شهر چوار در سال ۶۵ سند مظلومیت مردم استان در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام به تبیین و جهانی کردن این حادثه تاکید کردند و در این راستا باید حادثه زمین فوتبال چوار را به عنوان یکی از یادمان های دوران هشت سال دفاع مقدس با رویکرد مردمی و اجتماعی معرفی کنیم.

سردار شاکرمی در ادامه به حرکت تأثیرگذار هنرمندان ایلامی در جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ پرداخت و از تلاش های دست اندرکاران و تولیدات ارائه شده در این اقدام موثر قدردانی کرد.

در پایان این برنامه از خانواده های معظم شهدای زمین فوتبال چوار و برگزیدگان جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ تجلیل و قدردانی بعمل آمد و پیام معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در رابطه با سالروز شهادت شهدای زمین فوتبال چوار توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام قرائت شد.

گفتی است که در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ هواپیماهای دشمن بعثی با بمباران مسابقه فوتبال چوار، تعداد ۱۵ نفر از بازیکنان، مربیان و تماشاگران شهید و تعداد زیادی نیز مجروح و جانباز شدند.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار