خبرهای داغ:
امام جمعه گالیکش:

مُحبّ اهل بیت بودن یکی از مشترکات میان شیعه و سنّی است

حجت الاسلام دلبری گفت: محبت نسبت به اهل بیت علیهم السلام فقط اختصاص به شیعیان ندارد، بلکه اهل سنت ما هم اهل بیت پیامبر خدا را دوست دارند و محب اهل بیت هستند.
کد خبر: ۹۴۰۰۴۳۱
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

مُحبّ اهل بیت بودن یکی از مشترکات میان شیعه و سنّی است

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ حجت الاسلام دلبری امام جمعه شهرستان گالیکش در نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت و ضروری دانستن برگزاری جلسات عزاداری حضرت فاطمه در ایام فاطمیه در مساجد، منازل، حسینیه ها با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: با سیاه پوش کردن مساجد، حسینیه ها، سطح شهر و نصب پرچم های سیاه بعنوان عزادار آن حضرت بودن بر سر درب منازل شهر و روستا شعائر الهی را زنده نگاه داریم.

وی در خصوص سخن نسجنیده و اهانت آمیز اخیر نسبت به ساحت مقدس ائمه‌ی اطهار علیهم السلام گفت: محبّت اهل بیت (ع) وجه مشترک و محور وحدت امّت اسلامی و مورد احترام همه‌ی مذاهب و اقوام در ایران و جهان اسلام است .

دلبری در ادامه خطاب به نمازگزاران جمعه گالیکش بیان کرد: موضِع به هنگام و قابل تحسین علمای اهل سنت در محکومیت این هتاکی نشان داد حساب اکثریت برادران، خواهران و علمای اهل سنت از معدود افراد مغرض و هتاک جداست و گوهر بی بدیل و عظیم القدر وحدت امّت اسلامی باید کماکان پاس داشته شود.

خطیب جمعه گالیکش افزود: دو قشر فرهنگی حوزه و دانشگاه در حرکات اجتماعی و در روند فکری و فرهنگی جامعه نقش آفرین بوده و هستند و جایگاه بسیار بالایی داشته و دارند و علاوه بر این دنبال اهداف مشترکی هستند و باید مواظب و مراقب باشند که دشمنان به فکر ایجاد اختلاف بوده و هستند.

وی با تاکید بر اینکه محبت نسبت به اهل بیت علیهم السلام فقط اختصاص به شیعیان ندارد، تصریح کرد: بلکه اهل سنت ما هم اهل بیت پیامبر خدا را دوست دارند و به بیان مقام معظم رهبری آنان سنی محبّ اهل بیت هستند.

امام جمعه گالیکش اظهار کرد: شناختن اهل بیت پیامبر برائت از آتش را موجب می شود و دوست داشتن آنها جواز عبور از صراط است.

دلبری با اشاره به اینکه عمده اهل سنت ما محبین اهل بیت علیه السلام هستند، اذعان داشت: لذا مقام معظم رهبری در سفر کردستان بارها به این مسئله اشاره کردند و از تعبیر اهل سنت محبّ اهل بیت علیهم السلام استفاده کردند.

وی با بیان اینکه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه‌ی یک قیچی هستند، اظهار کرد: بسیار خوب است سخنرانان و وعاظ در این بیست روز و دهه‌ی اول و دوم فاطمیه در خصوص بصیرت فاطمی و ولایتمداری آن حضرت صحبت کنند و همه‌ی مسلمانان، چه شیعه و اهل سنت در این محافل شرکت داشته باشند تا با حضور همراه با شور و شعور و بصیرت خودشان به جهانیان نشان دهند که محب اهل بیت بودن یکی از مشترکات آنهاست.

دلبری بیان کرد: در خصوص سخن نسجنیده و اهانت آمیز اخیر نسبت به ساحت مقدس ائمه‌ی اطهار علیهم السلام باید گفت؛ محبّت اهل بیت (ع) وجه مشترک و محور وحدت امّت اسلامی و مورد احترام همه‌ی مذاهب و اقوام در ایران و جهان اسلام است.

خطیب نماز جمعه گالیکش گفت: مردم خوشحال می شوند که دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه با هم متحد هستند و بخاطر آن است که این دو قشر حوزوی و دانشگاهی در حرکات اجتماعی و در روند فکری و فرهنگی جامعه نقش آفرین بوده و هستند و جایگاه بسیار بالایی داشته و دارند و علاوه بر این چه حوزوی ها و چه دانشگاهیان دنبال اهداف مشترکی هستند و باید مواظب و مراقب باشند که دشمنان به فکر ایجاد اختلاف بوده و هستند.

وی ادامه داد: از جمله نکاتی که باید مورد توجه حوزه و دانشگاه قرار بگیرد؛ سخت کوشی در آموختن و یادگیری که از مختصات حوزوی ها هست باید دانشگاهیان هم آن را بکار گیرند، آینده نگری همراه با طرح و برنامه که از مختصات دانشگاه هاست باید مورد توجه حوزویان هم قرار بگیرد، چرا که هر دو گروه با مردم در ارتباط هستند و همراه مردم و در کنار مردم بوده و هستند که باید هم رفتار اجتماعی خودشان را قوی و قوی تر کرده و مشکلات مردم را برطرف کنند .

دلبری توضیح داد: امروزه حلال مشکلات همه مردم بودند و هستند، خصوصا دو قشر فرهنگی حوزه و دانشگاه باید حول محور رهبری و ولایت قرار بگیرند تا مثل همیشه باعث اقتدار و عزت انقلاب اسلامی و محور مقاومت و سقوط و نابودی همه‌ جانبه دشمنان اسلام شوند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار