استاندار همدان تأکید کرد

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های استان در راستای تحقق شعار سال

ملایر-استاندار همدان گفت: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید، باید از تمام ظرفیت‌های استان کمک گرفته شود.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۷۷
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ملایر اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید، باید از تمام ظرفیت‌های استان کمک گرفته شود.

وی با اشاره به بازدید از شرکت معادن سرمک افزود: این شرکت بسیار پویا و فعال است و مدیریت آن یک نگاه توسعه محور و اشتغالزایی را مد نظر دارد و استفاده از دانش و مبانی فنی و اطلاعاتی روز را دنبال می‌کند.

استاندار همدان تلاش این مجموعه بزرگ تولیدی و صنعتی را طی سال‌های متمادی برای قرار گرفتن در عرصه تولید کشور را ستودنی خواند و بیان کرد: برای حل مشکل این مجموعه و صدور پروانه بهره‌بردرای از سازمان محیط زیست، دیداری به اتفاق نمایندگان ملایر با دکتر سلاجغه رئیس سازمان محیط زیست کشور خواهیم داشت تا بتوانیم نظر وی را برای صدور مجوز جلب کرده و مشکل این واحد حل شود.

وی با بیان اینکه دکتر سلاجغه نیز رویکرد دولت سیزدهم را در رفع موانع تولید دنبال می‌کند، افزود: نسبت به میزان محصولاتی که تولید می‌شود، به شدت نیاز است که در بخش‌های دیگر صنعت نیز مشکلات رفع شود.

قاسمی‌فرزاد تاکید کرد: بر اساس رویکرد دولت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و محورهای اقتصاد مقاومتی که ایشان تاکید کردند، باید به توانمندی‌های دورن اتکا داشته باشیم و نسبت به رفع نیازها و بهره‌وری هر چه بیشتر اهتمام ورزیم.

وی ادامه داد: شرکت معادن سرمک نیز در این راستا با استفاده از تکنولوژی و فناوری و دانش روز بخشی از ماشین آلات را خود تولید کرده که جای امیدواری است.

استاندار همدان با بیان اینکه حدود ۱۱۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری را این شرکت با استفاده از توان داخلی با 8 میلیون یورو انجام داده است، گفت: این شرکت علاوه بر اینکه در سنگر تولید تلاش می‌کند، در راستای تولید ماشین آلات نیز اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی یادآور شد: در این نشست طرح‌های دیگری نیز تعیین تکلیف شدند که از پیگیری‌های سرپرست فرمانداری ویژه ملایر و نمایندگان این شهرستان در راستای شناخت دقیق مسایل و مشکلات شهرستان به ویژه در حوزه تولید و صنعت قدردانی می شود.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به ظرفیت‌های ویژه ملایر در حوزه تولید، صنعت، کشاورزی و گردشگری بیان کرد: این شهرستان در حوزه مبل و منبت و انگور نیز باید ورود جدی داشته باشند که در دیدار اخیر با وزیر جهاد کشاورزی، یکی از موضوعات مورد تاکید اجرای طرح فراز بود که به ویژه در سفرهای استانی و جذب اعتبار مورد نیاز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: این شهرستان علاوه برظرفیت‌های خوبی در حوزه معدن، کشاورزی، صنعت، در حوزه گردشگری نیز زیرساخت‌ها و امکانات خوبی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار همدان خطاب به مدیران تاکید کرد: با نگاه مثبت در راستای رفع مسایل و مشکلات تولید گام بردارند و همراهی با تولیدکنندگان مورد تاکید ما است.

وی همچنین به آمادگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان و این شهرستان برای اجرای طرح تولید چوب اشاره و بیان کرد: منابع طبیعی آمادگی دارد عرصه‌ای را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد و محصولات تولیدی به صورت تضمیمنی خریداری شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: طرح تولید چوب یک فاز جدید تولید در این شهرستان است که می‌تواند به حوزه مبل و منبت کمک کند و چرخه تولید این هنرصنعت تکمیل شود.

* باید انجام تمام کارها با محور اقتصاد باشد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید انجام تمام کارها با محور اقتصاد باشد، گفت: وقتی فعالیت‌ها بر محور اقتصاد باشد، اشتغال و صادرات را به دنبال خواهد داشت.

هادی بیگی نژاد به ضرورت حمایت از معادن سرمک تاکید و مطرح کرد: صدور مجوز طرح توسعه معادن سرمک، بیش از ۶۰۰ اشتغال ایجاد می‌کند و تامین مواد اولیه برای قطعه سازی و ساخت باتری را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری زنجیره صنایع شیمیایی گیاه محور در، بیان کرد: باید زیر ساخت‌های حوزه پتروشیمی با توجه به بافت شهرستان شکل بگیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقدمات زراعت چوب در شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: اگر زنجیره‌های پیش برویم، اشتغال و اقتصاد منطقی می‌شود.

وی خواستار برنامه‎ریزی مدون طرح‌های کشاورزی و صنعتی شهرستان شد و افزود: همکاری شرکت‌های دانش بنیان در پیشبرد طرح‌های کشاورزی و صنعتی ضروری است و برای رسیدن به این مهم همه استان باید پای کار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار