خبرهای داغ:
رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند خبر داد

راه‌اندازی ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان نهاوندی

نهاوند-رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۴۰۰ مورد اشتغال با مبلغ ۱۷ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف فراهم شده است.
کد خبر: ۹۴۰۱۱۳۹
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مرادی در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی جوانان برای ورود به بازار کار اظهار داشت: ایده‌های خلاقانه کسب و کار باید در جهت رفع فقر و محرومیت از خانواده‌های نیازمند موثر بوده و یاری‌رسان باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید نهادینه شود، افزود: در کمیته امداد به طرح‌های نوآورانه، خلاق و دانش‌بنیان اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود و در همین راستا دو مرکز نیکوکاری اشتغال خیرین  راه‌اندازی شد و مراکز اشتغال ایجاد شده به افراد با هدف ایجاد کسب وکار و توانمندسازی و ارائه خدمات به مددجویان در حال فعالیت است.

رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند افزود: در۹ ماهه سال جاری ۴۰۰ مورد اشتغال با مبلغ ۱۷ میلیارد تومان انجام شده که زمینه اشتغال این افراد را عمدتا طرح‌های خدماتی و صنفی صنعتی، کشاورزی، دامداری، فرش مشاغل خانگی و تسهیلات کارفرمایی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه از۴۰۰ شغل ایجادی اکثریت در روستا و مابقی در شهر انجام شده است، ابراز داشت: اعطای وام نه تنها در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی این افراد موثر بوده بلکه زمینه کارآفرینی سایر اعظای خانواده مددجو را نیز فراهم کرده است.

مرادی تصریح کرد: این نهاد حمایتی همواره سعی دارد شرایطی فراهم کند تا با دریافت وام اشتغال بتوانند به توانمندسازی برسند که این اتفاق در سال‌های گذشته روند مناسبی داشته و در سال جاری هم تعداد ۸۰ خانواده خودکفا شده و ازگردونه امداد خارج شده‌اند.

به گفته وی تسهیلات دریافتی صرفاً درراستای طرح توجیهی و درخواست و مشاوره شغلی صورت گرفته انجام خواهد شد و تا پنج سال تحت نظارت کارشناسان فنی این نهاد خواهد بود تا زمانی که به مرحله خودکفایی برسند.

رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند بیان داشت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۶۲۷ نفر ازمددجویان در راستای آموزش پایدارسازی و مقدماتی کارآفرینی و آموزش‌های مهارتی بلندمدت با همکاری مراکز فنی حرفه‌ای شهرستان آموزش دیده و بعد از دریافت گواهینامه آموزشی در راستای آموزش برای ایجاد اشتغال به بانکهای عامل معرفی خواهند شد.

وی گفت: تعداد ۷۰ مورد ازفرزندان تحت حمایت فارغ التحصیل در شهرک صنعتی و فروشگاهها به کار گمارده شده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با دستمزد اداره کار قرارگرفته و کارفرمایانی که هم تمایل داشته باشند می‌توانند با جذب نیرو از امداد از تسهیلات ارزان قیمت با سقف ۱۰۰ میلیون تومان به ازای بکارگیری هرنفر بهره‌مند شوند و همچنین آموزشگاه فرش مهسان با قراردی یکساله با امداد دو دوره اموزش فرش با تعداد ۳۰ نفر اززنان سرپرست خانوار برگزار کرده و در حال حاضر تعداد ۱۵۰ دار فعال قالی داریم که درحال بافت فرش هستند.

مرادی از پیگیری‌های نماینده و فرماندار و همکاری خوب مرکز فنی و حرفه‌ای و بانک‌های عامل شهرستان در پرداخت تسهیلات قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار