خبرهای داغ:

رنگ بندی کرونایی شهرهای استان گلستان

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، ۱۱ شهرستان استان گلستان در وضعیت زرد قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۷۳۶۰۰
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

رنگ بندی کرونایی شهرهای استان گلستان

به گزارش  خبرگزاری بسیج از گلستان؛ با عبور بیشترمناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری تهران و بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند .

بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از شنبه ۲۷ شهریور اعمال می‌شود، ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهرستان نارنجی و ۱۳۶شهرستان زرد هستند. همچنین بعد از ماه‌ها که هیچ شهرستان آبی در نقشه نبود، ۱۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.


بر این اساس از این هفته به جز شهرستان‌های گالیکش ، علی ابادکتول و گرگان که نارنجی هستند مابقی شهر‌های استان در وضعیت زرد قرار گرفت.


توفان دلتا در پیک پنجم گلستان تعداد مبتلایان را تا سه هزار و ۵۰۰ بیمار هم رساند در حالیکه در بدترین روز‌ها کرونای استان یعنی اسفند ۹۸، این عدد حداکثر هزار و ۳۰۰ بیمار بود.


خوشبختانه رعایت توصیه‌های بهداشتی و افزایش جمعیت واکسینه استان جواب داد و از دو هفته پیش روند کاهشی بستری‌های دلتا، آرام آرام آغاز شد و گلستان پس از دو ماه از وضعیت سیاه به قرمز و سپس نارنجی درآمد و امروز هم به جز سه شهرستان، بقیه شهر‌های استان زرد شدند.


البته کادر درمان می‌گویند با وجود کاهش تعداد شهر‌ها قرمز و نارنجی همچنان آمار بستری‌های گلستان زیاد است و مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را تا واکسینه شدن کامل دست کم ۸۰ درصد جمعیت رعایت کنند.


انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار