خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

تبدیل اتاق عمل‌ ۲ بیمارستان گرگان به بخش کرونا

دکتر فاضل گفت: در طی یک هفته گذشته تعداد بیماران بدحال ما هم افزایش پیدا کرده و متاسفانه اتاق عمل‌های بیمارستان پنج آذر گرگان و شهید صیاد شیرازی گرگان به بخش مراقبت‌های ویژه تبدیل شده است
کد خبر: ۹۳۶۳۴۸۶
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

تبدیل اتاق عمل‌ ۲ بیمارستان گرگان به بخش کرونا

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان‌های استان در پذیرش بیماران کرونا، اظهار کرد: با توجه به ازدهام بسیار زیادی که در بیمارستان‌ها است، با کمبود شدید تخت بیمارستانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر روسای بیمارستان‌ها و روسای شبکه‌های بهداشت به سمت مدیریت تخت‌های بیمارستانی رفته‌اند و بیش از ۳ هزار بیمار تحت نظارت پزشکان در حال دریافت خدمات بستری و درمان سرپایی کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: شرایط به سمتی است که اگر تعداد بیماران همچنان افزایشی باید ممکن است در پذیرش بیماران بدحال در ساعت‌های شامگاهی به شدت با مشکل روبرو شویم.

فاضل گفت: در طی یک هفته گذشته تعداد بیماران بدحال ما هم افزایش پیدا کرده و متاسفانه اتاق عمل‌های بیمارستان پنج آذر گرگان و شهید صیاد شیرازی گرگان به بخش مراقبت‌های ویژه تبدیل شده و امروز پذیرش بیماران «آی‌سی‌یو» در اتاق عمل این دو بیمارستان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: وقتی اتاق عمل بیمارستان با تخت بیماران کرونایی اشغال می‌شود و در عمل اتاق عملی نداریم و درمان بیماران بدحالی که نیاز به جراحی دارند به تعویق می‌افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: تنها عاملی که این روزها باعث شده که شیوع بیماری قطع نمی‌شود، این رفت و آمدها و مهمانی‌ها است و تقاضا داریم خواهش داریم مردم رعایت کنند.

فاضل گفت: در حال حاضر ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم‌های محرم پروتکل‌هایی را مشخص کرده که تقاضا داریم مردم عزیز با وجود مشخص شدن پروتکل‌ها، سعی کنند به شدت رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشند تا مبتلا نشوند.

وی افزود: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال استان است که ۲۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دوز اول و یا دوز دوم را دریافت کردند که متاسفانه مردم گمیشان، مراوه‌تپه و گمیشان اشتیاقی برای دریافت واکسن نشان نمی‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: واکسن شاید مانع ابتلای فرد به کرونا نشود اما قطعا از شدت بیماری و کشندگی می‌کاهد و تقاضا داریم مردم بر اساس اولویت حتما از تزریق واکسن را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار