خبرهای داغ:

شیوع "وبا" در استان گلستان تکذیب شد

رئیس مرکز بهداشت گلستان با تکذیب شیوع بیماری التور (وبا) در استان به ویژه شهر گرگان گفت: تا کنون هیچ موردی از بیماری حاد روده‌ای در استان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۹۳۵۶۰۸۶
|
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

شیوع

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ناهید جعفری در خصوص شایعات مربوط به بیماری‌های حاد روده‌ای در استان اظهار داشت: خوشبختانه با بررسی‌های آزمایشگاهی انجام شده، تا کنون به رغم گرمای زیاد هوا، هیچ مورد نگران کننده‌ای از اپیدمی بیماری‌های ناشی از آب و غذا و به ویژه بیماری التور در استان دیده نشده است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال به وسیله آب و مواد غذایی، بخش بهداشت نظارت مستمری دارد و به محض مشاهده موردی از بیماری‌های واگیر روده‌ای شدید به جهت رسالت پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر خود به اطلاع مردم خواهد رساند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی در خصوص آب شرب گرگان گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر بروز آلودگی آب نداشته‌ایم و آب‌های مصرفی در شبکه توزیع که تحت پوشش شبکه آبرسانی است، فاقد آلودگی هستند.

وی از هم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه تهیه و توزیع مواد غذایی ناسالم با شماره 190 تماس بگیرند.

بهزاد هرمزی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب شرب (به عامل بیماری وبا) اظهار داشت: هیچ گزارشی در خصوص آلودگی آب نداشتیم و این شایعه از اساس دروغ، غیر علمی و کذب است.

وی افزود: آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب و مراکز بهداشت به طور مستمر و با حساسیت بالا بر سلامت آب شرب در شهر و روستا نظارت دارند. همچنین کلیه آب‌های تحت پوشش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب از کیفیت استاندارد برخوردار بوده و عاری از هرگونه آلودگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار