خبرهای داغ:
نوبخت:

آبگیری سد نرماب تا پایان تیرماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یک هزار میلیارد تومان در سال‌های گذشته برای آبگیری مخزن اصلی سد «نرماب» اعتبار صرف شده که امیدواریم تا پایان تیرماه این مهم رقم بخورد
کد خبر: ۹۳۵۳۲۷۲
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

آبگیری سد نرماب تا پایان تیرماه

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از سد «نرماب» با همراهی هادی حق‌شناس استاندار گلستان و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی اظهار کرد:  با توجه به اهمیت پروژه سد «نرماب» در استان گلستان در سنوات گذشته نزدیک به یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه صرف شد تا بتوانیم تا پایان ماه جاری آب‌گیری از مخزن اصلی این سد را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: دولت خود را مکلف می‌داند که به وعده‌های داده شده و مطالباتی باقی‌مانده اهتمام داشته باشد و بر این اساس بخشی از مطالبات پیمانکاران سد «نرماب» تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر جلوگیری از سیلاب‌ها بخشی از آب شرب مردم منطقه و همچنین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی نیز تامین خواهد شد و امیدواریم پس از دولت دوازدهم دولت سیزدهم این سد را تکمیل کند.

نوبخت همچنین صبح امروز با همراهی استاندار گلستان، نماینده مردم شهرستان علی‌آبادکتول در مجلس در دومین روز سفر به استان گلستان پس از دریافت گزارشی از روند اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی «قره‌سو - زرین‌گل»، از بخش‌های مختلف سد کبودوال بازدید کرد.

در این بازدید سیدمحسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم در این بازدید گفت: اجرای پروژه شبکه آبیاری و زهکشی «قره‌سو - زرین‌گل» به سالانه ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

برای اجرای پروژه شبکه آبیاری و زهکشی «قره سو - زرین‌گل» تخصیص بخشی از آب تنظیمی سد «کبودوال» علی‌آبادکتول برای آبیاری اراضی کشاورزی روستاهای واقع در پایاب سد مورد توجه قرار گرفته و مقرر شد در ۱۰ هزار هکتار از شبکه «قره‌سو - زرین‌گل»، تشکل‌های آب‌بران ایجاد شود.

صبح امروز همچنین به صورت سرزده، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با همراهی استاندار، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کشوری و استانی از بیمارستان در حال ساخت شهدای مدافع سلامت رامیان بازدید کردند.

با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و حق شناس استاندار گلستان، ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان گنبدکاووس با زیربنای ۱۳۷۲ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع استانی، افتتاح شد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که همه نیازمندی‌هایی که بعد از افتتاح این ساختمان اعم از تجهیزات، مورد نیاز است، پشتیبانی خواهد شد و تلاش می‌کنیم این اتفاق ظرف ماه جاری انجام شود.

تجهیز ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان گنبدکاووس به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار