خبرهای داغ:

تجلیل از برگزیدگان مسابقه مجازی حافظ خوانی یلدایی در شاهرود

با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود از برگزیدگان مسابقه مجازی حافظ خوانی یلدایی در شاهرود تجلیل شد.
کد خبر: ۹۳۱۰۳۱۰
|
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
تجلیل از برگزیدگان مسابقه مجازی حافظ خوانی یلدایی در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، از برگزیدگان مسابقه مجازی حافظ خوانی یلدایی در شاهرود با حضور رئیس اداره و نایب رئیس شورای شهر و هنرمندان شاهرودی تجلیل شد.
ضا مهدیان، در جلسه تجلیل از برگزیدگان مسابقه مجازی حافظ خوانی یلدایی افزود: ظرفیت‌های موسسات فرهنگی هنری در ارتقای فرهنگ و هنر تاثیر بسزایی دارد.
وی بیان کرد: عشق و علاقه مهمترین اصل برای فعالیت درحوزه فرهنگ و هنر است.
مهدیان با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای نشاط جامعه ضرورت دارد اظهار کرد: موسسه‌های فرهنگی و هنری با کارکرد مطلوب خود بازوی توانمند ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه هنرمندان نقش اساسی در امید آفرینی و آگاهی بخشی به جامعه در مقابله با گسترش ویروس کرونا دارند تصریح کرد: همه ما در مقابل آگاهی بخشی در خصوص این بیماری مسوول هستیم و باید تمام توان خود را در تحقق این مهم به کار گیریم.
وی افزود: هنرمندان شاهرودی با اجرای برنامه‌های متنوع در فضای مجازی نقش بسزایی در راستای شعار "در خانه بمانیم" ایفا کردند.
مهدیان گفت: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری موسسه "فرآوا" نقش موثری در سطح شهرستان داشته و هنرمندان در زمینه‌های مختلف فرهنگی بر مردم تاثیرگذارند و باید از ظرفیت آن‌ها در مقابله با ویروس کرونا بهره برد.
مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری "فرآوا" در این جلسه اظهار داشت: موسسه فرهنگی و هنری مهرگستران فرآوا با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اعتلای درخشش بهتر و بیشتر فرهنگ در سطح شهرستان فعالیت می‌کند.
عاطفه عبداللهیان با بیان گزارش فعالیت‌های این موسسه در سال گذشته گفت: با توجه به حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی بویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های متنوعی در بخش‌های مختلف سال گذشته اجرا شد.
وی ادامه داد: با برطرف شدن ویروس کرونا فعالیت‌های مختلفی برای اولین بار در سطح شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد
مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری «مهرگستران فرآوا» در آئین تقدیر از برگزیدگان مسابقه مجازی حافظ خوانی، به اهمیت زنده نگاه داشتن آداب و رسوم ایران اشاره نمود و گفت: این مسابقه به مناسبت شب یلدا و به پاسداشت فرهنگ کهن این مرز و بوم و به صورت مجازی برگزار شد.
عاطفه عبداللهیان ضمن تاکید بر اهمیت آشنایی نسل جوان با شاهکار‌های ایرانی و نهادینه کردن فرهنگ و هویت ملی در میان آنان، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات اساسی در زمینه هویت، فرهنگ و ادب ایران، رواج آثار ادبی کهن مانند شاهنامه فردوسی، غزلیات حافظ، مثنوی معنوی مولانا و ... است، که نقش به سزایی در جهت آشنایی و گسترش فرهنگ ایران اسلامی در بین نوجوانان و جوانان این مرز و بوم دارد.
وی در خصوص نحوه برگزاری این مسابقه، بیان نمود: پس از ارزیابی ۱۱۳ اثر از سوی شرکت کنندگان و با توجه به اهمیت خوانش درست حافظ، ۴۵ اجرا به مرحله داوری مردمی همراه با نظر کارشناسی راه یافت و در ادامه ۱۰ برگزیده در سه بخش کودک و خردسال، نوجوان و بزرگسال انتخاب و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
مدیر مسئول موسسه فرآوا حضور شرکت کنندگان از شهر‌های ساری، اصفهان، شاهرود، تهران، یزد، شیراز، کرج، بوشهر، شهرضا، مرکزی، میامی، رامسر و رضوانشهر را نشان از عرق ملی عنوان نمود و ابراز داشت: سیری در اندیشه‌های کلی و زمانه این شاعر پر آوازه، بررسی مفاهیم ادبی، عرفانی، فلسفی، آشنایی با مبانی و اصول زبان و ادب فارسی و آرایه‌های لفظی و معنوی، آموزش وزن و روخوانی شیوای غزلیات حافظ، از جمله اهدافی است که در برنامه‌های آتی به صورت گسترده به آن پرداخته می‌شود.
عبداللهیان در پایان از همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر شهرستان شاهرود و انجمن ادبی بایزید بسطامی قدردانی نمود.
در پایان مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه مجازی حافظ خوانی یلدایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود از مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری «مهرگستران فرآوا» به پاس زحمات و اشاعه فرهنگ تجلیل کرد.
 
تجلیل از برگزیدگان مسابقه مجازی حافظ خوانی یلدایی در شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار