خبرهای داغ:
نماینده، ولی فقیه در فارس گفت: آنچه که مکرون انجام می‌دهد یک نحو مقابله با نفوذ اسلام است.
کد خبر: ۹۲۸۹۸۷۲
|
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی «فانوس» گفت: این روزها جهان گرفتار مشكلات عجیبی است، از بیماری عالم‌گیر كرونا گرفته تا ظهور بی‌پرده و بدون هیچ‌گونه پوشش چهره غرب كه در رفتار قبیح و كریه رئیس جمهور فرانسه دیده می‌شود.

وی، گرد آمدن عده‌ای از افراد وفادار به شهیدان و ایثارگران برای بزرگداشت یاد و خاطره آن عزیزان و استفاده از هنر برای به نمایش گذاشتن همه زیبایی‌هایی كه شهدا و ایثارگران خلق كردند را كار بسیار ارزشمند و پسندیده‌ای توصیف كرد كه در جشنواره ملی فانوس انجام شده است.

آیت‌الله دژكام جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را مبنی بر اینكه وقتی یك ارزش ماندگار می‌شود كه در قالب هنر عرضه شود، را یادآور شد و گفت: از این جهت در دوره قبلی تمدن اسلامی ما در اوج بوده‌ایم، خصوصاً شیراز به‌عنوان یكی از مراكز بسیار مهم جلوه‌گری هنرهای مختلف برای به نمایش گذاشتن ارزش‌های انسانی و اسلامی مسلماً یك نقش بسیار مهمی در تمدن اسلامی در دور سابق ایفا كرده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: شاید در روزگاری كه سعدی و حافظ می‌زیستند، برخی از هنرها بیش از بعض دیگر میدان‌دار بود به‌عنوان مثال روزگار سعدی و حافظ روزگار هنر معماری، شعر و خوشنویسی بوده است و از آن روزگار برای ما یادگارهای خوبی مانده است كه از جمله آن می‌توان به قرآن دروازه قرآن اشاره كرد كه غوغایی در خط و كتابت قرآن بود.

وی همچنین جایگاه هنر معماری در شیراز را یادآور شد و گفت: در ساختمان‌هایی مثل مسجد نو آثاری از هنر معماری شیراز از دوران قدیم برای ما باقی مانده است و همچنین آثاری هم از دوره ایلخانی در این كلان‌شهر وجود دارد كه نشان می‌دهد مسلمانان و ایرانیان و شیرازی‌ها میدان‌دار این كارها بودند و جهان هنوز هم با دیدن این آثار سحر می‌شود.

آیت‌الله دژكام با بیان اینكه عرصه‌های دیگر هنری مثل فیلم، سینما و انیمیشین هنرهای روز هستند كه در گذشته وجود نداشتند، گفت: حتی شكوفایی هنر موسیقی هم در آن روزگار نبوده است و امروز شكوفایی بیشتری دارد، در هر صورت امروز، زمان به میدان آمدن جوانان است تا در ساخت و ساز تمدن نوین اسلامی كه در گام دوم انقلاب اسلامی شروع شده است، نشان دهیم كه در این عرصه‌ها هم می‌توانیم حرف‌های بزرگ و مهمی بزنیم.

رونق ارزش‌ها با كمك هنرمندان باشد

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با یادآوری اینكه حتی هنر آواز هم در قرائت و اذان استفاده می‌شود كه خود ایجاد جاذبه می‌كند، گفت:‌ رونق ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی باید با كمك هنرمندان باشد و توقعمان از جوانانی كه ادامه دهنده راه ایثارگران و شهدا هستند، نیز همین است كه البته بحمد الهی امروز در میدان ایستاده‌اند.

وی با تأكید بر اینكه زمانی كه پیام دینی در قالب هنر و ارزش‌های هنری بیان شود، مسلماً می‌تواند جهان را تسخیر و دیگران را به خود علاقه‌مند كند،‌ گفت: نگرانی كه امروز غربی‌ها دارند از همین است یعنی صحنه جنگ كاملاً آشكار شده است و آنچه كه مكرون انجام می‌دهد یك نحو مقابله با نفوذ اسلام است كه البته نمی‌تواند جلوی این كار را بگیرد.

آیت‌الله دژكام ادامه داد: از نظر آماری اروپا در چند دهه آینده با یك جمعیت بسیار بزرگ مسلمان مواجه خواهد شد و این‌ها نمی‌دانند كه باید با این قضیه چه كار كند لذا این مقاومت‌ها و اقدامات توهین‌آمیز نیز ناشی از ترسشان است. در ۱۰ سال آینده اكثر جمعیت دانمارك مسلمان خواهد بود و در فرانسه هم بیش از ۴ میلیون مسلمان وجود دارد كه جمعیت آنان هم رو به افزایش هستند لذا امروز متوجه حركتی در جامعه اسلامی هستیم كه دشمنان اسلام می‌خواهند با این حركت مقابله كنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینكه دشمنان اسلام از تمام قدرت خود در ناحیه هنر استفاده كردند اما به جایی نرسیدند به‌عنوان مثال هالیوود كاملاً در خدمتشان بود اما هیچ‌ نتیجه‌ای نگرفتند، گفت: البته هنوز ما هم حركت نكردیم و اگر جوانان ما هنر را به عرصه این جنگ اضافه كنند، مسلماً پیروز میدان خواهیم بود زیرا منطق اسلام، قوی است و نمی‌توان حق را پوشاند چرا كه حق خود را آشكار می‌كند بنابراین آنچه لازم است این است كه سلاح هنر را در كنار این منطق حق دینی به كار‌ گیریم و به نقطه مناسبی برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها