دین اسلام به دنبال انسانیت است

استاد حوزه علمیه قم در نشست با اعضای کادر سپاه انصار الحسین (ع) شهرستان گناوه گفت: دین اسلام به دنبال این است که انسانیت و بالاترین مقام‌ها را در دنیا و اخرت برای انسان فراهم آورد.
کد خبر: ۹۲۸۶۴۲۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

دین اسلام به دنبال انسانیت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گناوه، حجت الاسلام محمدحسن فاریاب بیان داشت: قرائت این زیارت نامه‌های امام حسین علیه السلام  در کمک به بصیرت و افزایش اگهی‌های مردم نقش مهمی دارند و امام حسین (ع) دارای بیشترین زیارت نامه‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به زیارت عاشورا و موضوع جهالت گفت: جهالت در هر دوره‌ای به یک شکل هست و هر دوره‌ای ممکن است بین مردم با مردم دوره قبل و یا ساکنان سرزمین دیگر فرق داشته باشد.

فاریاب توضیح داد: نظریه‌ای می‌گوید همه افکار و دیدگاه‌ها محترم هست، صد درصد این حرف نادرست هست درحالی که خیلی قشنگ و زیباست، حرف خدا محترم هست حرف شمر و شیطان و امام حسین هم باید محترم باشد.

وی اضافه نمود: خود این فکر که می‌گوید هر حرف و فکری محترم است، نادرست هست چرا که در این صورت حرف و دلیل قاتلان و دزدان  درست است و کسی نباید به آن‌ها اعتراض نماید.

وی در ادامه با بیان اینکه این نظریه اعتقاد به ازادی بیان دارد گفت: این بسیار حرف خوبی هست اما از طرفی کسانی که می‌گویند ازادی بیان، فقط و فقط حرف خودشان را قبول دارند و کسی نباید حرف بزند چرا که حرف دیگران را قبول ندارند.
 
این استاد حوزه تصریح کرد: دیدگاه دیگر این است که می‌گویند انسان باید دنبال انسانیت باشد، مهر، محبت و کمک به همدیگر و دفاع در مقابل دشمن از دیدگاه آن هاست اما محبت کردن، دفاع، احترام به هم نوع، به والدین خود احترام بگذاریم  یا با هم  مهربان باشیم و به اینکه به هم ظلم نکنیم این موضوعات  ۱۴۰۰ سال پیش توسط دین اسلام بیان شده است.

حجت الاسلام فاریاب خاطر نشان کرد: دین حتی می‌گوید علاوه بر احترام به دیگران نباید به خود هم ظلم کرد و علاوه بر احترام به زندگان می‌گوید به مردگان هم احترام گذاشته شود، با شناخت و تحقیق در دین اسلام مشاهده می‌نماییم دین به مراتب بیشتر دنبال انسانیت هست.

وی در ادامه گفت: این نظریه‌ها که بعضی از صاحب نظران آن را بیان می‌کنند، زیباست، اما آنچه این‌ها می‌گویند کف انسانیت است و انسانیتی که این نظریه می‌گوید چیزی هست که حیوانات هم دارند، انسانیتی که دین می‌گوید انسان را به جایی رساند  که ملک به گرد پای انسان نمی‌رسد.

سخنران این مراسم تاکید کرد: این نظریات به ظاهر زیبا خوب هستند، اما به دنبال اهداف سو بوده و بسیار ناقص هستند چرا که انسان‌ها را از دین و مذهب تهی می‌نمایند و در آخر انسان به بن بست خواهد رسید.

فاریاب در پایان بیان کرد: تنها دیدگاه اسلام برترین دیدگاه است که علاوه بر موفقیت انسان در دنیا سعادت اخروی را برای بشر به همراه دارد و به مراتب بیشتر دنبال انسانیت است.
 
پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار