بنیاد رئیس علی دلواری راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر طرح تأسیس بنیاد رئیس علی دلواری را در شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ارائه کرد.
کد خبر: ۹۲۷۱۹۷۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

بنیاد رئیس علی دلواری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فاطمه کرم‌پور عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از افتخارات تاریخ مقاومت و ایستادگی در جهان، مبارزه و جنگ شهید رئیس‌علی دلواری با استکبار جهانی است.

وی اضافه کرد: کشور عزیزمان ایران در طول تاریخ بار‌ها و بار‌ها دستخوش تهدید دشمنان و متعارضین بوده و بیگانگان قصد حکومت و تسلط بر مردم غیور این سرزمین شیران و دلیران را داشته‌اند.

کرمپور در خصوص تسلط بر مردمی که مکتب آزادگی و ایستادگی را سالیان دور از پیشوایشان حسین بن علی مظهر مقاومت و ایثار آموختند، اظهار کرد: مردمان سلحشور استان بوشهر ریختن خونشان در راه وطن را افتخار و سعادت بزرگی دانسته و در صورت نیاز یک قطره از آن را هم دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: مرز‌های جنوبی ایران طی سال‌ها مقاومت با رشادت‌های جوانان ایرانی از هجوم و حمله‌ی دشمنان گوناگون اجنبی مصون مانده است.

کرمپور تصریح کرد: این شهید راه مقاومت با رشادت‌ها و دلیری‌های خود در دوران جنگ، خاکی که متجاوزان انگلیسی تصمیم به تصرف آن را داشتند تبدیل به گورستان انگلیسی‌ها کرد و با این کار به دشمنان این مرز و بوم نشان داد نتیجه تجاوز به ذره‌ای از خاک کشور چه عواقبی در بر خواهد داشت که گورستان انگلیسی‌ها گواه واضحی بر این ادعاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه پیشنهاد تأسیس بنیاد رئیس‌علی دلواری در شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، عنوان کرد: با تأسیس این بنیاد و جمع آوری نسخه‌های قدیمی، دست نوشته‌ها خاطرات وصیت نامه شهید رئیس علی دلواری و دیگر آثار مربوط به این شیر تنگستان به صورت موزه و ارائه آن به عموم مردم می‌توان قدم بزرگی در شناخت هرچه بیشتر این آزادمرد خطه دلیران به جهانیان داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این طرح را مورد بررسی اعضای شورا قرار داد و پس از کارشناسی و مشورت شورا حول این موضوع، به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار