خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان خبر داد

تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه کارا تا پایان تیرماه جاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه برای دریافت تسهیلات خسارت‌های کرونا در سامانه کارا تا پایان تیرماه جاری تمدید شد، گفت: در مرحله نخست 156پرونده ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۹۲۵۶۹۳۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه کارا تا پایان تیرماه جاریبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمدرضا احسانی در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه به جزئیات پرداخت تسهیلات  به اصحاب فرهنگ و هنر و کارفرمایان آسیب‌دیده از کرونا اشاره و  اظهار کرد: سامانه کارا طی هفته‌های گذشته برای  ثبت‌نام شاغلان و بنگاه‌های فاقد بیمه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای ارائه تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر و  کسب و کارهای فرهنگی که بر اثر شیوع ویروس کرونا دچار  آسیب دیده‌اند راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط باید برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت با مراجعه به سامانه کارا درخواست خود را ثبت کنند، افزود: صنوف فرهنگی، آموزشگاه‌های آزاد هنری، موسسات فرهنگی، چاپخانه‌ها، کتابفروشی‌ها و همه مراکزی که زیر پوشش وزرات فرهنگ و ارشاد هستند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان با بیان اینکه تسهیلات با سود 12 درصد با یک سال تنفس و بازپرداخت 24 ماهه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: کارگاه‌ها و مراکزی که دارای کد کارگاهی هستند می‌توانند به ازای هر نفر 16میلیون تومان، کارفرمایان خویش فرما  8 میلیون تومان و افراد حقیقی 6 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

* ثبت نام 156پرونده در سامانه کارا

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه برای دریافت تسهیلات خسارت‌های کرونا در سامانه کارا تا پایان تیرماه جاری تمدید شد، گفت: در مرحله نخست 156پرونده ثبت‌نام کردند.

احسانی با اشاره به اینکه در مرحله دوم اشخاص حقیقی نیز می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند، اضافه کرد: طبق شرایط جدید افرادی که کد کارگاهی ندارند نیز می‌توانند برای دریافت تسهیلات تا سقف 6 میلیون تومان در سامانه ثبت‌نام کنند ضمن اینکه سامانه دارای مشکل است  که تیم کارشناسی کل در راستای رفع مشکل تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه فاقد بیمه نیز می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند، افزود: 734 نفری که عضو صندوق اعتباری هنر هستند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند ضمن اینکه به دنبال این هستیم تا بتوانیم سهم استان و صنوف فرهنگی و اشخاص حقیقی که نیازمند دریافت تسهیلات هستند در مهلت زمانی باقی مانده افزایش داده و ثبت‌نام کنیم تا بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان با تاکید بر اینکه به دنبال  پرداخت تسهیلات کم بهره برای صنوف و افراد حقیقی هستیم، گفت: در تلاش هستیم تا به محض تخصیص اعتبار در سطح وزرات خانه بتوانیم سهم استان را پیگیری کنیم.

وی به روند برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان  اشاره و بیان کرد: از اسفند ماه با شروع بحران کرونا برنامه‌ها به تعطیلی کشیده شد ومجتمع‌های فرهنگی، هنری، سینماها و اکثر مراکز تعطیل و برنامه‌های به صورت مجازی برگزار شد و استان همدان از نخستین استان‌هایی بود که خود را کاملا با شرایط تطبیق داد و برنامه‌ها را به صورت مجازی برگزار کرد.

* تولید 1400 محتوا در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری در راستای پیشگیری از کرونا

احسانی با اشاره به تشکیل کمیته فرهنگی فاصله‌گذاری اجتماعی در استان و تولید محتوا در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا نیمه اردیبهشت ماه بیش از یک هزار و 400 محتوا تولید و سه محور اطلاع‌رسانی، هشدار و آموزش و سرگرمی در دستور کار قرار گرفت که در زمینه‌های مختلف توانستیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از نیمه اردیبهشت ماه با پایان نیافتن کرونا، رویکرد برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌ها تغییر کرد، به برگزاری 4جشنوراه ملی به صورت مجازی اشاره و بیان کرد: این اقدام برای نخستین بار در کشور انجام شد و نخستین استانی بودیم که توانستیم جشنواره‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان در تشریح جشنواره‌های برگزار شده به جشنوراه کاریکاتور با موضوع «زندگی، کرونا و امید» اشاره و عنوان کرد: با فراخوان جشنواره در سطح ملی 27 استان با ارسال 500 اثر در جشنواره شرکت کردند که اختتامیه آن با رعایت پروتکل بهداشتی در آغاز دهه کرامت برگزار شد.

وی با بیان اینکه در جشنواره ملی طنز با موضوع کرونا 150 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: 60 اثر به مرحله نهایی راه یافت که درشب ولادت امام رضا(ع) مراسم اختتامیه آن برگزار و هشت اثر به عنوان اثر منتخب اعلام شد.

احسانی  به برگزاری جشنواره بهشتی در حوزه قرآن و عترت اشاره و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی اختتامیه این جشنواره باید در 22 تیرماه برگزار می‌شد اما با توجه به بخشنامه ریاست جمهور و دستورالعمل استاندار که به علت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها به مدت یک هفته لغو و به هفته آینده موکول شد.

* برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره استنداپ کمدی طی هفته آینده در همدان

وی از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره استنداپ کمدی طی هفته آینده در همدان خبر داد و بیان کرد: این جشنواره با موضوع کرونا  با هدف فرهنگ‌سازی پاسداشت زحمات ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان در مقابله با کرونا بیشترین تلاش را داشتند و در کنار وظیفه خود از جان مایه گذاشتند برگزار شد که آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره برگزار شده و طی مراسم اختتامیه از مدافعان سلامت تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان با بیان اینکه فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از نظر کیفی و کمی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و قابل قیاس نیست، گفت: فعالیت‌های اداره کل در حال اجرا و طی هفته‌های گذشته برنامه‌هایی همچون برنامه سه‌شنبه‌های کرامت، تجلیل از مقام شامخ خانواده‌های شهدا به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد که تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت و برنامه‌های روتین و انجمن‌های ادبی به شکل مجازی و از ابتدای تیر ماه به شکل فیزیکی و حقیقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار کرد که مجدد با آغاز هفته لغو شد که با تغییر رویه و رویکرد به دنبال آن هستیم که به صورت مجازی اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی برنامه‌های امسال به دو صورت مجازی و فیزیکی با حضور حداقلی برگزار خواهد شد،  یادآور شد: چنانچه بیماری کرونا ریشه‌کن شود برنامه‌ها به صورت سابق و در غیر این صورت برنامه‌هایی که قابلیت اجرایی دارند با حضور حداقلی افراد برگزار خواهد شد ضمن اینکه  در کنار وظایف خود، تولیدات فرهنگی و هنری را در کنار سایر موضوعات در استان به پیش خواهیم برد تا مردم بتوانند از این تولیدات فرهنگی استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات