خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی صداوسیما:

اگر حق را رعایت کنیم در مسیر نصرت الهی قرار می گیریم

کارشناس مذهبی صداوسیما گفت:نصرت حق در مسائل جزئی باید مورد ملاک باشد که اگر حق ها را رعایت کردید آنگاه در مسیر نصرت الهی قدم خواهی گذاشت.
کد خبر: ۹۰۱۲۵۲۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی سرلک در مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) که به همت هئیت الشهدا در تکیه یزدی‌های شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل با بیان اینکه ما آمدیم تا چشم ما به جمال خدا بیفتد افزود: خدا ما را آفرید تا خود را به ما نشان دهد، چشم و گوش دارند، اما غافل هستند و نمی‌بینند و نمی‌شوند و قلب دارند و نمی‌فهمند.
وی خاطر نشان کرد: مسیری که خدا طراحی کردن تا جمال او را ببینیم این قوانینی که طراحی کرده است و حجاب یکی از آنهاست که چهار مرحله است که زبان و نگاه و تماس و لباس است که هم مرد‌ها و هم زن هاست و فقط در حجاب زنان، چون زیباتر است در حجاب باید پوشش بیشتری داشته باشد.
کارشناس مذهبی صداوسیما تصریح کرد: بلا‌ها آمده اند تا تلنگری باشد که به یاد خدا بیفتیم و آن‌ها که چشم شان باز است دنبال بلا هستند، بلا‌ها برای است هستند که انسان را از توهم بی نیازی خارج کند که ما نیازمند هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از اسامی خدا آه است افزود: هر وقت احساس کنیم راهی نداریم خدا را صدا می‌زنیم و خدا در وجود ماست که او را درک کنیم و بلا بیاید خدا را درک می‌کنیم و هم دنبال این است که خود. این به ما نشان دهد و هر طرف بنگریم اوست.
سرلک ادامه داد: خدا بیان می‌فرماید که من در کمین شما هستم و توبه که برگشت هست و مراجعه فوری که خدا ما را سریع فراخوان می‌کند که بازگرد و راه بین خودش و ما کوتاه است که سریع بازگشت به سمت اوست.
وی اضافه کرد: خدا انتخاب گری را به انسان داد تا خودش بخواهد و انتخاب کند خدا را، اما برخی غافل هستند و در دنیا غرق هستند و مانع اصلی نفس ماست برای رسیدن به خدا.
این کارشناس، مبلغ حوزه علمیه با بیان اینکه شیطان دشمن خونی انسان است، اما واقعا بعضی از انسان‌ها نیاز به شیطان ندارند و از او جلوتر هستند گفت: اگر شیطان در ما تصرف می‌کند از طریق نقاط ضعف ماست که ما را مدیریت می‌کند و از ولایت خدا ما را خارج می‌کند و بزرگترین مانت برای رسیدن به خدا خودیت ماست.
وی عنوان کرد: کسی که در مسیر نصرت حق حرکت و هزینه کند موفق است و به عنوان و شهرت مطرح نیست و کسی که خود را نبیند و خدا را ببیند برنده است مانند امام حسین و یارانش که جان دادند و آرزوی بار‌ها بار‌ها مردن داشتند و این‌ها فرصت یافتند که حق را نصرت کند.
سرلک با بیان اینکه حق را نمی‌تواند کسی یاری کند مگر در جبهه مبارزه با حق وارد شده باشند و منیت نداشته باشند افزود: گاهی یک منیت یک کشور را به آتش می‌کشد، از علی (ع) که بالاتر نیست که حقش را گرفتند و سکوت کرد و باید توجه کرد که مراقب باشیم و باید مناجات و سجده‌های خود را طولانی کنیم تا بتوانیم از منیت خارج شویم.
وی ادامه داد: مواظب لقمه و نگاه و سخن خود باشیم که بتوانیم نصرت حق کنیم و دستگاه نصرت حق دستگاه پاکی و پاکیزگی است و شهید حججی الگوی این پاکی و عظمت است و شهدای مدافع حرم ما هم اینگونه هستند و با مراقبت به اینجا رسیدند.
سرلک با بیان اینکه غلبه با حق است گفت: ببینید حضرت علی اکبر (ع) چگونه دنیا را تکان داده است و هر که حق را یاری کند خدا او را یاری می‌کند و باطل هیچ چیز ندارد و پشتیبان ما اهل بیت و خدا هستند و باید در این مسیر قدم برداریم که موفقیت با حق است و همیشه این است.
وی گفت: نصرت حق در مسائل جزئی باید مورد ملاک باشد یعنی رابطه ما با همسر و همسایه و خویشاوندان که اگر حق‌ها را رعایت کردید آن وقت می‌تواند حق‌های بزرگ را انجام دهی و حق در جزئیات مهم است که اگر این‌ها را رعایت کرد در مسیر نصرت الهی قدم خواهی گذاشت.
سرلک افزود: فرصت ما درحال اتمام است و ما باید خود را به کاروان نصرت الهی برسانیم و علی اکبر (ع) دنبال این بود که به مسیر نصرت حق برسند و نگاه ایشان باز شد و دفاع مقدس و عزیزان مدافع حرم با این نگاه رفتند و از خدا بخواهیم ما هم در این مسیر و طریق باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار