خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه گالیکش:

دانش آموزان آگاهی خود نسبت به پدافند غیر عامل را افزایش دهند

سرگرد پاسدار یحیی قاضوی گفت :یکی از مهم‌ترین مراحل پدافند غیرعامل نهادینه کردن فرهنگ آن در بین اقشار مختلف مردم است زیرا رفتار مردم می‌تواند بر روی پدافند غیرعامل تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۵۸۷۷۳۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛ سرگرد پاسدار یحیی قاضوی در جمع دانش آموزان دخترانه گالیکش اظهار کرد : پدافند غيرعامل  مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای  است باعث بازدارندگی و كاهش آسیب‌پذیری در مقابل تهديدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی درادامه افزود :پيشگيری، امداد، سازمان‌دهی و بازسازی  و اقدامات دفاع غیرنظامی همچون هشدار، تخليه، اداره پناهگاه، نظارت بر رعايت اقدامات خاموش، نجات، خدمات بهداری نظير کمک‌های اوليه، اطفاء حريق، شناسايی و علامت‌گذاری مناطق خطر و تدارک جا و مكان و ملزومات برای مواقع ضروری  جزء اقدامات پدافند غیر عامل در موقع بحران می باشد.

قاضوی همچنین اذعان کرد: از مهم‌ترین مراحل پدافند غیرعامل نهادینه کردن فرهنگ آن در بین اقشار مختلف مردم است زیرا رفتار مردم می‌تواند بر روی پدافند غیرعامل تأثیرگذار باشد. در این راه دانش آموزان که  آینده‌سازان کشور هستند باید در این خصوص آگاهی کامل را داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به فاجعه منا گفت: اگر رسيدگی به حادثه ديدگان در زمان مناسبت صورت می‌گرفت عمق فاجعه كمتر از اين مقدار بود چراکه خيلی از حجاج براثر تشنگی و كاهش اكسيژن فوت شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار