خبرهای داغ:
استاندار گلستان خبرداد:

پرداخت 580 میلیارد تومان پول گندم کاران گلستانی/ تصویب منطقه آزاد گلستان

استاندار گلستان گفت: 580 میلیارد تومان پول گندم کاران پرداخت شده و 220 میلیارد تومان آن باقی مانده است.
کد خبر: ۸۵۲۹۰۳۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حسن صادقلو در جلسه شورای اداری استان گلستان با اعلام اینکه منطقه آزاد در شورای عالی منطقه آزاد کشور به تصویب رسیده است، اظهار کرد: لایحه منطقه آزاد گلستان آماده شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارسال میشود.

وی با بیان اینکه نقطه اصلی منطقه آزاد تحول سازی است افزود: نقش راه نطقه آزاد مشخص است و پنج سایت پتروپالایش، شهر متالوژی، آشوراده، ترمینال غلات و شهرک متالوژی در آن گنجانده شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه ظرفیت قانون در بحث آشوراده و ایجاد ظرفیت گردشگری به اتمام رسیده است، گفت:با رعایت ملزومات زیست محیطی این بستر ایجاد شده اما هیئتهایی با نام سازمانهای مردم نهاد موضوع را به کمیسیون اصل 90 کشاندند تا فرصتها را برای دفاع از این مرکز گردشگری دست بدهیم.

صادقلو اذعان کرد: در کمیسیون اصل 90 نسبت به این موضوع توجهی شد و امیدواریم آشوراده را با توجه به ملزومات زیست محیطی که در تمام دنیا عملیاتی میشود به سر منزل برسانیم و با تمام قدرت این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: منطقه آزاد یک ظرفیت خوبی را برای استان ایجاد میکند و به دنبال این هستیم که منطقه آزاد را در یک منطقه 120 هزار هکتاری تجاری، کشاورزی، بندر و ترمینال غلات را به سر منزل برسانیم.

استاندار گلستان به ظرفیت قانونی و معافیت بخش کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: در کشاورزی استان گلستان ارزش افزوده بالا ایجاد نمیکنیم از این ظرفیت نظام به خوبی استفاده نکردیم.

صادقلو گندم را برند استان در کشاورزی دانست و گفت: 750هزار تن گندم تاکنون خریداری شده و 580 میلیارد تومان پول گندم کاران پرداخت شده و 220 میلیارد تومان آن باقی مانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار