خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج گزارش می دهد؛

تاکید معاون معاون اول رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت های بسیج/ "ظرفیت های مردمی" پای کار "دولت مردمی"

مخبر گفت:یکی از عواملی که می‌تواند وضعیت موجود را به دست مردم برساند و کار به مردم برسد، بسیج است و دولت مصمم است از همه ظرفیت‌های بسیج استفاده کند.
کد خبر: ۹۳۹۳۶۵۴
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

خبرگزاری بسیج: رهبر معظم انقلاب می فرمایند؛ وقتی از حضور بسیج حرف می‌زنیم به معنی حضور ملت ایران است.
حضور خودجوش ملت ایران در طول سالهای پس از انقلاب در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی زبانزد همه دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران بوده است. از زمان تشکیل نهاد مقدس بسیج توسط امام خمینی (ره) در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ تا به امروز در هر حادثه‌ای که کشور و انقلاب با آن مواجه شده هر جا مردم بسیج شده‌اند موفقیت بدست آمده است.

احساس خدمتگزاری به اسلام و مردم که رهبر معظم انقلاب در توصیف بسیج بکار برده اند را می توان در حوادث اخیر کشور دید. تنها ساعتی پس از دو زلزله نسبتاً بزرگ ۶ ریشتری در بخش فین در شمال بندرعباس گروه های بسیجی همزمان با نیروهای دولت برای امداد رسانی در منطقه حاضر شدند. بطوریکه مسولان هرمزگان قدردان کمک نیروهای بسیج بوده و مردم منطقه نیز در مصاحبه با رسانه ها از نقش بسیج و عملکرد بسیجی دولتمردان در حضور، همدردی و دستور لازم برای بازسازی که منجر به جبران خسارات شده تشکر می کنند.

نظیر این رخداد در زلزله مهیب سرپل ذهاب رخ داد که مشارکت و حضور مردم صحنه های نابی از ایثار و خدمت برجا گذاشت.

امروز خوشبختانه هماهنگی و هم افزایی خوبی میان دستگاه های اجرایی و بسیج ایجاد شده است که می تواند موجب تسریع در حل مشکلات کشور شود به همین دلیل است که معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه ۲۵۵۰ طرح محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفین می گوید: ما ظرفیت‌های فوق العاده ای در تمامی بخش‌ها اعم از دریا، معدن، کشاورزی و سایر عرصه‌ها داریم و می‌تواند کشور را نجات بدهد. در معضلاتی که در حل مشکلات به مردم رجوع کردیم موفق بوده‌ایم و حتی در فتنه‌هایی که در کشور رخ داده، حضور مردم در صحنه مشکل را خودشان حل کرده است.

بسیج توانسته تسهیل‌گر نقش‌آفرینی مردم در عرصه‌ها و میادین مختلف باشد. این مفهوم که نقش آفرینی بسیج نقش آفرینی مردم است موجب هجمه و تخریب آن از سوی دشمنان است. مردم در صحنه دفاع مقدس، انتخابات و... نقش آفرینی کرده و می کنند فلذا به تعبیر مقام معظم رهبری؛ انقلاب پوینده تر از همیشه است.
موفقیت های بسیج مردمی به اندازه ای بوده است که در سال‌های اخیر شاهد الگو گیری کشورهای مختلف از تفکر بسیج مردمی برای حل مشکلات خود بوده اند.

دکتر مخبر در این زمینه می گوید: خدا را بابت نعمت بسیج شاکر هستیم؛ بسیج یک سازمان و تشکیلات نیست بلکه تفکر و فرهنگی است که سراسر جهان اسلام را فراگرفته و همین تفکر در محور مقاومت وجود دارد.

مشارکت مردم در صحنه های اقتصادی و بویژه عمرانی جلوه دیگری از نقش آفرینی بسیج است. از یکسو شاهد هستیم که بسیج در کمک به دولت در زمینه تولید مسکن وارد عمل شده است تا برای محرومین که صاحبان انقلاب اسلامی هستند در سطح وسیع طرح های عمرانی از خانه تا مدرسه و درمانگاه ایجاد کند و از سوی دیگر بسیج با ایجاد تشکل‌هایی شامل جوانان و نیروهای متخصص بسیجی نقش تسهیل‌گری ایفا می کند که نتیجه اش می شود بهره برداری از پروژه لایه روبی قنات روستای کمربنه از توابع بخش سامن شهرستان ملایر که دو روز پیش انجام شد. مردم روستا دست در دست قرارگاه محرومیت زدایی طرحی را به انجام رساندند که شاید دولت به دلیل کمبود منابع و نیرو نتوانسته انجام دهد اما اجرای آن در راستای احیای روستا و اهداف کلان تر جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی و پیامدهای آن است.

این یک واقعیت است که پای کار بودن مردم، سبب انجام اقدامات بیشتری توسط مسئولین می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور معتقد است: اقتصاد باید به مردم سپرده بشود؛ الان سیاست دست مردم است و نظام سلطه 40 سال است نتوانسته کاری کند. امروز جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می‌زند چون این عرصه را به مردم سپرده‌ایم. تا الان در اقتصاد، کار به دست مردم سپرده نشده و گرفتار شدیم و یکی از عواملی که می‌تواند وضعیت موجود را به دست مردم برساند و کار به مردم برسد، بسیج است و دولت مصمم است از همه ظرفیت‌های بسیج استفاده کند.

شکل‌گیری بسیج برای سازماندهی مشارکت مردم و استمرار و تداوم آن در همه عرصه‌ها بوده است. اما دشمنان جبهه انقلاب که از استمرار و تسری تفکر مشارکت مردم کشورها در سرنوشت خود ناخرسند هستند، در ابتدا بسیج را به یک سازمان نظامی تنزل داده و با قصه پردازی منفی نقش، بسیج را مورد هجمه و دشمنی قرار داده و تبلیغات زیادی را علیه این نهاد مردم و هر کس که در حمایت از آن سخنی به میان آورد انجام می‌دهند تا به خیال خود حمایت مردمی را از آن سلب کنند که البته در این راه ناموفق بوده‌اند.
دکتر مخبر به خوبی تاکید کرد که؛در تقابل جمهوری اسلامی و غرب، چیزی که موجب شده سربلند باشیم فقط تجهیزات نظامی نیست؛ البته تجهیزات و پیشرفتهای نظامی بسیار موثر است و هر کسی امکانات دارد ولی نتیجه این می‌شود که در حضور ناوهای آمریکایی، کشتیِ دزدیده شده برگردانده می‌شود و آمریکایی‌ها زانو می‌زنند.

آنچه که ایران نیازمند آن است اعتماد، امید و افزایش سرمایه اجتماعی است. رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با اعضای هئیت دولت سیزدهم به لزوم احیای اعتماد و امید مردم تأکید داشتند و فرمودند:« مسئله‌ی احیای اعتماد مردم و امید مردم هم بسیار چیز مهمّی است؛ چون اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ دولت است. مردم وقتی به شما اعتماد کردند و امید به شما داشتند، با شما راه می‌آیند و کمکتان می‌کنند؛ این بزرگ‌ترین سرمایه است برای دولت که بتواند اعتماد مردم را جلب کند.»

دولت برای عمل به وعده های خود و برآورده کردن انتظارات مردم تمام مساعی خود را بکار گرفته است. مشکلات فراوانی وجود دارد که حل آنها در گرو همدلی و همکاری و مشارکت مردم است از همین روست که دکتر مخبر معتقد است مشکلاتی که در کشور وجود دارد بسیار است اما به نسبت راه‌حل‌ها قابل قیاس نیست و راه‌حل‌های بسیاری وجود دارد. یکی از این راه حل ها بسیج مردم و حضور فعالانه آنها در صحنه است که باید با فراهم کردن شرایط از این فرصت بخوبی بهره گرفت.

ارسال نظرات