خبرهای داغ:
شاهرود_ زنگ سلامت در مدرسه برکت شاهرود در دومین روز هفته سلامت با عنوان "سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی" نواخته و بر خود مراقبتی به عنوان یکی از راه‌های مهم در کنترل و مهار بیماری‌ها تاکید شد.
کد خبر: ۹۵۹۳۲۰۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، زنگ سلامت در مدرسه دخترانه برکت در دومین روز هفته سلامت با عنوان "سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی" با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، مدیر آموزش و پرورش شاهرود، مراقبین سلامت مدارس و مسئولین ستادی معاونت بهداشتی و آموزش و پرورش و شهرداری شاهرود نواخته شد.
محمد میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این مراسم ضمن تبریک هفته سلامت و ابراز تشکر از همکاری آموزش و پرورش و مراقبین سلامت مدارس، به بیان اهمیت سلامت دانش آموزان و فرصت مناسب انتقال مفاهیم بهداشتی و سلامتی توسط سفیران سلامت دانش آموزی به خانواده و مراقبت‌های خانواده محور توسط مراقبین سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت و نقش پزشکی خانواده در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه پرداخت.
وی افزود: متاسفانه سبک نامناسب زندگی امروزی بویژه در تغذیه، فضای کم تحرک و همچنین سرگرمی و تفریحات ساکن مانند بازی‌های رایانه‌ای، مصرف غذا‌های ناسالم و فست فود منجر به بیماری‌های متعدد جسمی در میان کودکان و نوجوانان شده است که شایع‌ترین آن اضافه وزن است که چنانچه از سنین پایین به اصلاح شیوه اقدام نکنیم، مسلما در بزرگسالی تاثیرات منفی، چون افزایش شانس ابتلا به دیابت، ابتلا به فشارخون بالا، بیماری قلبی و عروقی، سکته مغزی و ... حاصل می‌شود.
میرزایی افزود: این آموزش‌ها توسط کارشناسان معاونت آموزشی در تمام سال تهیه شده و بکمک مراقبین سلامت و سفیران دانش آموزی در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد، زیرا خود مراقبتی یکی از راه‌های بسیار مهم در کنترل و مهارچنین بیماری‌هایی است.
علی اصغر رضایی معاون پرورشی آموزش و پرورش شاهرود نیز در این مراسم گفت: جایگاه امروز نظام سلامت در جامعه آنقدر ارزشمند است که نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس نشان از اهمیت این موضوع دارد. در آموزه‌های دینی نیز به موضوع سلامت تاکید بسیار شده تا انسان‌ها از بدو تولد تا پایان عمر، به این مهم باید توجه ویژه و اساسی داشته باشند، چون سلامتی جسم موجب سلامت روح و روان می‌شود.
در این مراسم، دانش آموزان سفیر سلامت با قرائت سرود ویژه مدافعان سلامت، نام و یادی از این عزیزان کادر سلامت کردند که جان خود را در این راه از دست دادند.
همچنین برپایی نمایشگاه تغذیه سالم، ایستگاه سلامت و دست سازه‌ها با مواد بازیافتی از دیگر بخش‌های جانبی این برنامه بود.
گفتنی است هر سال یک موضوع به عنوان شعار هفته سلامت در آن سال انتخاب می‌شود تا این شعار راهنمای سیاست‌ها و فعالیت‌های تمام ارگان‌های تخصصی و همه مردم دنیا گردد، که شعار امسال با عنوان "سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت" انتخاب شده است.
در پایان این مراسم از سفیران سلامت فعال دانش آموزی، مراقبین سلامت در مدارس و فعالین حوزه سلامت با اهداء جایزه تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها