خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در آیین گشایش نمایشگاه قرآن استان چهارمحال و بختیاری گفت: قرآن شفای همه دردهاست و در حوزه آسیب‌های اجتماعی نسخه شفابخش به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۵۹۰۲۶۴
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ بیست و یکمین نمایشگاه قرآنی چهارمحال و بختیاری عصر شنبه 18 فروردین مقارن با 26 رمضان المبارک، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، جمعی از مسئولین و فعالان قرآنی و مردم مومن و روزه‌دار استان در فرهنگسرای شهرکرد آغاز بکار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این مراسم پس از بازدید از غرفه های نمایشگاه گفت:  قرآن تنها کتاب تلاوت، قرائت، تجوید و صوت نیست، بلکه کتاب معرفت است و باید سر سفره قرآن نشست و از معارف آن بهره گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با بیان اینکه قرآن شفای همه دردهاست و در حوزه آسیب‌های اجتماعی نسخه شفابخش به شمار می‌رود، افزود: کسانی که از معارف قرآن دور شده‌اند اهل خسران و خسارت هستند.

وی تصریح کرد: هرکس که از معارف قرآن فاصله بگیرد ظالم است از همین رو باید انس با قرآن را سرلوحه خود قرار دهیم و در به کارگیری معارف انسان‌ساز آن اهتمام ورزیم.

امام جمعه شهرکرد همچنین پیشنهاد داد تا هر یک از افراد برای آشنایی بیشتر با معارف قرآن دست‌کم یک دور تفسیر قرآن و به طور مشخص تفسیر نمونه که ساده‌ترین روان‌ترین تفسیر است بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: بیان تفسیر قرآن برای همه گروه‌های سنی به ویژه جوانان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و متولیان امر در این راستا بکوشند.

گفتنی  است؛ علاوه بر محفل‌ انس قرآن با حضور حجت الاسلام والمسلمین‌ نکونام‌ در رواق شبستان قرآن‌ و رسانه ی این نمایشگاه، قاریان ممتاز استان و کشور (محمد اسماعیلی قاری‌ نوجوان و محسن مولوی قاری ممتاز کشوری) به تلاوت آیات کلام وحی پرداختند و مهدیه‌ سادات‌ احمدی خطبه‌خوانی کرد و در پایان نیز گروه سرود نسیم‌ صبا برنامه ای را اجرا نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار