مسئول بسیج دانش آموزی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به تشریح گوشه ای از فعالیت های این سازمان در استان چهارمحال و بختیاری پرداخت.
کد خبر: ۹۵۸۶۲۳۲
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بسیج دانش آموزی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به اهمیت جامعه مخاطب جوان و نوجوان گفت: برگزاری راهیان نور دانش آموزی شمال غرب (۳۰۰نفر)، جنوب (۱۹۹۰نفر) و اعزام به اردوهای راهیان پیشرفت و امید (۵۰۰۰ نفر) یکی از اقدامات بسیج دانش آموزی در سال جاری بوده است.

کرم نظری افزود: اجرای رویداد انتخاباتی راه و همراه در قالب قرارگاه شهید مرحمت بالازاده، منتج به تولید بیش از ۳۰۰ اثر در قالب کلیپ، دلنوشته ، تیزر ، موشن ، عکس و... شد، که تعدادی از آثار در بین تولیدات استان ها رتبه های برتری را کسب کردند .

وی ادامه داد: پویش هم عهدی سبز(کاشت نهال بیاد شهید حاج قاسم سلیمانی) هم با  کاشت بیش از ۱۰ هزار نهال مثمر و غیر مثمر و ۲۵۰۰ بذر در سطح استان اجرا شد.

نظری گفت: در بحث جهاد تبیین و روایت نیز برگزاری بیش از ۷۰۰۰ جلسه و زنگ گفتگو در مدارس با این عنوان در خصوص مسائل سیاسی روز برگزار شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: مجامع علوی و فاطمی، برگزاری هیئت های اندیشه ورز در سطح حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی برای طرح نظام مسائل و حل و ارائه راهکار و راهیابی یکی از این طرح ها در مجمع اقشار استان به شمار می رود.

نظری خاطرنشان کرد:  حدود ۱۲۰جلسه برای آگاهی بخشی و روشنگری اولیاء دانش آموزان در قالب طرح شهید ظفر خالدی با همکاری اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان اجرا شده است.

وی گفت: طرح های تربیتی ۳ گانه که مزین شده به نام شهیدان مهرداد عزیزالهی، بهنام‌محمدی و حسین فهمیده؛ در سطوح ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای مدارس هدف مشخص شده با مربیان مجرب و متعهد با هدف تربیت و پرورش دانش آموزان تراز انقلاب و ارتباط سه ضلع مدرسه، خانواده و مسجد اجرا گردید.

نظری افزود: طرح یاوران ولایت هم با برگزاری دوره توانمندسازی برای فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی در تابستان هر سال در اردوگاههای سپاه و آموزش و پرورش با استفاده از اساتید و مربیان کشوری و استانی برگزار شد.

وی، اجرای دوره های تئوری و عملی درس آمادگی دفاعی مدارس، برنامه ریزی برای حضور نقش آفرین و پررنگ دانش آموزان در راهپیپایی ها و مناسب های سال( هفته دفاع مقدس ، هفته بسیج ، دهه فجر و  ...) و  اجرای برنامه رای اولی ها در استان به منظور مشارکت حداکثری دانش آموزان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی در سال جاری عنوان کرد.

گفتنی است؛  جشن روزه اولی ها و مراسم اعتکاف، لیگ های علمی پایا و مکمل های آموزشی برای بهره مندی دانش آموزان بی بضاعت و غیر برخوردار در مناطق محروم( ۱۹۱ تیم در قالب پایا و ۵۰ مدرسه در خصوص مکمل های آموزشی ثبت نام کردهاند) و برگزاری بیش از ۲۰ پویش با عناوین مختلف از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی بوده است.

ارسال نظرات