خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: از نظر قرآن کریم و عترت باورها و اعتقادات، نقشی اساسی در شکل گیری خانواده دارند.
کد خبر: ۹۵۸۹۴۶۱
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر، در جمع کارکنان و خانواده سپاه اردل گفت: اسلام ازدواج را امر مقدّسی می‌داند و همگان را به این امر فرا خوانده است و نیز معیارهای تقوا، عقل، اخلاق نیک و همتایی در انتخاب همسر را مورد توجّه قرار ‌داده است.

یادگار سالهای دفاع مقدس، افزود: پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم می‌فرماید: "مَا بَنَی فِی الإِسلاَمِ بَنَاءً أَحَبَّ إِلَی اللهِ مِنَ التَّزوِیجِ " در اسلام هیچ بنایی محبوب‌تر از ازدواج نزد خداوند نیست. دین‌داری و تقوا از معیارهای مهم در انتخاب همسر است، هر اندازه این ویژگی قوی‌تر باشد، رعایت حدّ و حدود شرعی کامل‌تر و پای‌بند به اصول خانواده بیشتر خواهد بود و هر چه ضعیف‌تر باشد، به همان اندازه می‌تواند به استحکام و پایداری خانواده آسیب برساند.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: در اسلام مدیریّت خانواده به مرد واگذار شده و لزوم مسئولیّت‌پذیری اعضای خانواده نسبت به یکدیگر مخصوصاً مسئولیّت تربیت دینی پدر نسبت به فرزندان و همکاری زن و شوهر در خانه را ضروری می‌دانند و تأکید به رفتار شایسته با همسر و محبّت و مهرورزی نسبت به آنان نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، با قرائت "الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ وَبِمَا أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ ۚ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللَّهُ ۚ "گفت: خداوند در آیه 34 سوره نساء می فرماید"مردان را بر زنان تسلط و حق نگهبانی است به واسطه آن برتری که خدا برای بعضی بر بعضی مقرر داشته و هم به واسطه آنکه مردان از مال خود نفقه دهند، پس زنان شایسته مطیع شوهران و در غیبت آنان حافظ (حقوق آنها) باشند از آن رو که خدا هم (حقوق زنان را) حفظ فرموده است".

یادگارسالهای دفاع مقدس، افزود: سبک زندگی خانوادگی اسلامی در دین مبین اسلام مانند درختی است که ریشه آن، باورها و اندیشه‌ها و ساقه و شاخه‌هایش، ارکان و وظایف اعضای خانواده می‌باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به اهمیت فرزند آوری و تربیت آنان اشاره کرد و گفت: داشتن فرزند یک نعمتی است که خداوند عطا فرموده و فرقی هم در جنسیت آن ندارد باید در تربیت آنها کوشا باشیم و آنها را خوب تربیت کنیم، تا بتوانیم از وجودشان در این دنیا و هم در آخرت بهرمند شویم، داشتن فرزندان سالم و صالح می‌تواند پشتیبانی باشد برای آینده و زینت والدین در دنیا و آخرت باشد ، از نگاه اسلام، داشتن فرزند و باقی گذاشتن نسل برای هر مسلمانی یک امر پسندیده و نیکو است. شایسته در ترویج فرهنگ  فرزند آوری و تربیت آنان کوشا باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردل هم در آغاز این مراسم با خیر مقدم گویی به حضار گفت: به حول و قوه الهی کارکنان سپاه ناحیه، در ماه مبارک رمضان برنامه درس اخلاق خانوادگی را برگزار کردند.

نمازجماعت مغرب و عشاء، ضیافت افطاری،دعای سلامتی، مسابقه فرهنگی برای فرزندان از دیگر عناوین این برنامه بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار