عضو دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه گفت: خداوند به مؤمن برای زیادشدن ایمانش آرامش می‌دهد و خانواده یکی از مهم‌ترین عوامل رسیدن به این آرامش است.
کد خبر: ۹۵۸۸۰۷۲
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت‌حیدریه، حجت‌الاسلام امیرحسین صبا در جلسه جهاد تبیین که با حضور بسیجیان حوزه امام رضا (ع) فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه در شهر نسر این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: خانواده آرام موجب ازدیاد ایمان و در نتیجه زندگی قرآنی و توحیدی می‌شود.

 وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًالِتَسْکُنُواإِلَیْهَاوَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةًوَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍلِقَوْمٍیَتَفَکّرُونَ» افزود: خداوند در این آیه بر اهمیت تشکیل خانواده تأکید فرموده و آن را عاملی برای افزایش ایمان قرار داده است.

 صبا دو خصوصیت مهم مودت و رحمت را اصول تحکیم و آرامش خانواده برشمرد و بیان کرد: مودت یعنی عشق و علاقه خودش را در سختی‌ها و خوشی‌ها در عمل نشان دهد، ارکان خانواده با رفق و مدارا در مشکلات هم کنار هم با علاقه بمانند. رحمت یعنی وقتی یکی از اعضاء خانواده عیبی دارد، در پی اصلاح آن عیب باشند، نه اینکه آن عیب را بر سر یکدیگر بزنند و باعث شعله‌ورشدن کینه و نفرت در خانواده بشود.

 وی ماه رمضان را فرصتی مناسب برای بهره‌گیری از آیات قرآن در مسیر آرامش و حفظ خانواده دانست و مطرح کرد: خواندن یک آیه قرآن برابر است با یک ختم قرآن در ماه‌های دیگر و تمام این فضایل برای این است که مردم در بهار قرآن بیشتر با کتاب زندگی و هدایت آن مأنوس شوند.

 عضو دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه اعلام کرد: انس با قرآن به گفتهٔ مقام معظم رهبری یعنی عمل بیشتر به قرآن و زمانی ما می‌توانیم از این ظرفیت بی‌کران قرآن بهره‌مند شویم که ایمانمان بیشتر شود. هر چه‌قدر درجات ایمان بیشتر باشد، بیشتر از قرآن لذت می‌بریم و زندگی‌مان رو به سامان خواهد رفت.

 وی ادامه داد: از خصوصیات قرآن کریم، نور مبین است و در تاریکی‌های زندگی مسیر را برایمان روشن می‌کند و موجب سعادت انسان می‌شود پس هر چقدر می‌توانیم از این نور برای هدایت زندگی‌مان بهره گیریم.

 گفتنی است، در جلسه جهاد تبیین که با موضوع آرامش الهی و فضایل قرآن با حضور بسیجیان حوزه امام رضا (ع) فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه در شهر نسر این شهرستان برگزار شد از بسیجیان طلبه نیز تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها