خبرهای داغ:
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از پیگیری و اخذ چهار هزار فقره سند تک برگی از اراضی دولتی با مالکیت اداره کل راه و شهرسازی استان به نمایندگی دولت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۷۲
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،مرتضی میثاقی صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ در خوزستان، حدود ۹ هزار فقره بوده است؛ همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار فقره سند تک برگی در استان صادر شده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این تعداد به چهار هزار و ۵۰۰ سند افزایش یابد.

وی با اشاره به پراکندگی درخواست‌های متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن در خوزستان، افزود: برای این طرح حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین موردنیاز است که در این راستا، سه هزار و ۲۸۰ هکتار زمین و بیش از ۹۰ درصد درخواست متقاضیان، در همان شهر یا شهرهای همجوار در سطح استان تأمین شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، تأمین زمین را در شهرهای کوچک به خصوص شمال شرق خوزستان اقدامی دشوار دانست و بیان کرد: در شهرستان‌های دهدز، ایذه و باغملک اکثر اراضی موجود، کشاورزی و غالباً از نوع درجه یک و ۲ است که در مالکیت اشخاص صاحب نسق است و موضوع تأمین زمین در این شهرها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

میثاقی با اشاره به میزان تخصیص زمین به خانواده شهدا و ایثارگران عنوان کرد: برای حدود ۶۵۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران شهر اهواز در پلاک ۹۱۳ بخش ۷ اهواز زمین تأمین و اختصاص داده شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همچنین در پی توافق با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی حدود ۲۰ هکتار زمین در منطقه زردشت تأمین شده است که بخشی از آن به خانواده‌های معظم شهدا اختصاص می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها