خبرهای داغ:
معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اخذ ۴ هزار فقره سند تک برگ برای اراضی دولتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۴۸۷۷
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مرتضی میثاقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار فقره سند تک برگی صادر شده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این تعداد به ۴ هزار و ۵۰۰ سند افزایش یابد.

وی با اشاره به پراکندگی درخواست‌های متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن در خوزستان، افزود: برای این طرح حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین موردنیاز است که در این راستا، ۳ هزار و ۲۸۰ هکتار زمین و بیش از ۹۰ درصد درخواست متقاضیان، در همان شهر یا شهر‌های همجوار در سطح استان تامین شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تامین زمین را در شهر‌های کوچک بخصوص شمال شرق خوزستان اقدامی دشوار دانست و بیان کرد: در شهرستان‌های دهدز، ایذه و باغملک اکثر اراضی موجود، کشاورزی و غالبا از نوع درجه یک و ۲ است که در مالکیت اشخاص صاحب نسق است و موضوع تامین زمین در این شهر‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

میثاقی با اشاره به میزان تخصیص زمین به خانواده شهدا و ایثارگران عنوان کرد: برای حدود ۶۵۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران شهر اهواز در پلاک ۹۱۳ بخش ۷ اهواز زمین تامین و اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: همچنین تامین مسکن اقشار خاص را به صورت جدی در کنار طرح نهضت ملی مسکن در حال پیگیری هستیم.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همچنین در پی توافق با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی حدود ۲۰ هکتار زمین در منطقه زردشت تامین شده است که بخشی از آن به خانواده‌های معظم شهدا اختصاص می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها