خبرهای داغ:
معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ورودی پرونده‌های قضایی در استان ۱۹ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۵۸۳۸۲۱
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی با اشاره به حضور پرشور مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان خوزستان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: در این جشن ملی، مردم در برابر توطئه‌های دشمنان پیروز شدند

وی از همه عوامل اجرایی و ناظران و دستگاه‌های اجرایی استان که نقش مهمی در تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند امسال داشتند، تقدیر کرد و افزود: صدا و سیمای استان در این رویداد مهم سیاسی نقش ارزنده و درخشانی داشت که قابل تقدیر است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی در ادامه گفت: شورای حل اختلاف یک نهاد است که از ۲۱ سال قبل برای خدمت به مردم تشکیل شد و خوزستان که رنگین کمان اقوام است، همواره پرچم دار صلح و سازش در کشور بوده است و برزگان اقوام و طوایف نیز نقش پررنگ و اثرگذاری داشته و دارند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه صلح و سازش در دستگاه قضا از صدور حکم بالاتر است، ادامه داد: یکی از سیاست‌های دستگاه قضا در کشور توسعه صلح و سازش است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اضافه کرد: در دی ماه امسال موجودی پرونده‌ها ۲۲ هزار ۸۷۰ بود که در بهمن ماه از این تعداد، ۴ هزار ۳۱۵ پرونده کاسته شد و شاهد کاهش ۱۹ درصدی پرونده‌های قضایی در شورای حل اختلاف استان بودیم.

وی به مصالحه در ۲۳ مورد از پرونده‌های قتل در ۳ ماه پایانی سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۲۰۶ پرونده با این موضوع به صلح و سازش ختم شد که نشان دهند افزایش ۱۲.۸ برابری نسبت به مدت مشابه پارسال است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با اشاره به صلح و سازش ۸۳۹ فقره پرونده، افزود: در پرونده‌های مهم مالی نیز ۷۴۰ پرونده مهم با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و یکهزار و ۱۳۲ پرونده در زمینه اختلاف‌های خانوادگی به صلح و سازش و ۴۰۰ پرونده اختلاف‌های ملکی مورد عفو قرار گرفتند.

وی تعداد پرونده‌های نقص عضو را ۱۷ فقره اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع ۳ هزار و ۳۴۰ فقره پرونده به صلح و سازش ختم شدند.

رتبه برتر ۳ شهرستان در زمینه صلح و سازش

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان درخصوص شهر‌های برتر از حیث مصالحه در استان می‌گوید: دزپارت با ۸۰ درصد، رامهرمز و باغملک هر کدام با ۶۰ درصد، رتبه اول تا سوم در زمینه صلح و سازش در استان را به خود اختصاص دادند.

وی با درخواست از صداوسیمای استان خوزستان برای تولید کار‌های فاخر در زمینه صلح و سازش، افزود: یکی دیگر از کار‌های مهم شورای حل اختلاف خوزستان، تشکیل کارگروه در زندان است و این کار گروه زندان‌ها رو مشخص می‌کند و مشکلات دسته بندی می‌شود

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: در این کارگروه رسیدگی ویژه به پرونده‌های آنها صورت می‌گیرد و ایجاد ۱۰ شعبه صلح در ۱۰ زندان استان شکل گرفت که ویژه به پروند‌ه ها رسیدگی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار