خبرهای داغ:
معاون رئیس‌جمهور گفت: میراث ما ارزش‌هایی است که شهدا آفریدند. حضور رزمندگان و شهدای والامقام و جان‌نثاری برای حفاظت از انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی بود که مانع از به‌ثمررسیدن اهداف دشمن شد. این نهضت و جریان هنوز ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۸۱۴۸۸
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان؛ محمد اسلامی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت سردار حاج حسین خرازی که در مسجد ۱۴ معصوم (ع) شهرک دارخوین برگزار شد؛ با بیان اینکه انقلاب اسلامی و پیروزی آن، نتیجه توجه به کلمه الله، ولی‌فقیه، تسلیم رضای خدای متعال بودن، وحدت و یکپارچگی و انسجام ملت بود اظهار کرد: تأکید امام رحمت‌الله همواره بر کلمه الله و وحدت کلمه بود. شکوه این تجمعات و این گردهمایی‌ها به هر دلیل و بهانه‌ای عطر توحید و خدا دارد. باید قدردان باشیم و از خداوند منان بخواهیم که همه ما را در این راه ثابت قدم نگه دارد.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: تعدادی از گروه‌های روشنفکر دشمنان را تنها یک توهم می‌دانند. اما برعکس این نگاه و این روایت باید بدانیم که دشمن یک حقیقت همیشه صادق است و به معنای واقعی کلمه با اساس انقلاب اسلامی ایران مخالفت دارد. چون انقلاب اسلامی انقلاب ارزش‌ها و تحقق باورها است. انقلاب اسلامی نه‌تنها سلطه‌پذیر نیست؛ بلکه سلطه ستیز نیز است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جنگ تحمیلی یکی از برنامه‌ها و اقدامات دشمن برای ساقط کردن انقلاب اسلامی بود خاطرنشان کرد: حضور رزمندگان و شهدای والامقام و جان‌نثاری در این راه برای حفاظت از انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی بود که مانع از به‌ثمررسیدن اهداف دشمن شد. این نهضت و جریان هنوز ادامه دارد؛ چون دشمن از اراده مصممی برخوردار است و از نقشه‌ها و توطئه‌های خود دست برنداشته است.

وی با تأکید بر اینکه میراث ما ارزش‌هایی است که شهدا آفریدند عنوان کرد: فکر، فرهنگ، عشق، ایمان و باوری که در دفاع مقدس بود ما را به پیروزی رساند. ما با دنبال‌کردن آرمان‌ها ارزش‌های شهدا و ایثارگران به موفقیت رسیدیم و اگر دنبال نسخه‌های غیر از آن می‌رفتیم نتیجه کمتری می‌گرفتیم و این یک حقیقت همیشه زنده است.

اسلامی بیان کرد: بحث بیانیه جنگ اقتصادی نکته حائز اهمیتی بود که امریکایی‌ها در سال ۹۶ اعلام کردند که باید با ایران به‌واسطه جنگ اقتصادی مقابله کنیم و به این وسیله ایران را از پا در بیاوریم. تفرقه‌افکنی میان مردم شگرد این بیانیه است که مردم را از انقلاب جدا کنند. در تمام ماه‌های گذشته و این دوره‌ای که جنگ اقتصادی را برپا کردند به هر بهانه توانستند شورش خیابانی و اغتشاشگری را به راه بیندازند که این در سند استراتژی امنیتی و دفاعی آمریکا هم در سال ۲۰۲۳ صریحاً قید شده که بتواند از هر شکافی در ایران اعتراضی به وجود بیاورد و بر ایران چیره شود.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: سرزمین ما و ثروت و استعدادی که در ایران وجود دارد و همچنین منطقه ژئوپلیتیک ایران همواره مورد طمع دشمن بوده و دشمن در کمین است که مجدداً بتواند به کشورمان دست‌اندازی کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید در مقابل توطئه‌های دشمن هوشیاری بیشتری به خرج بدهیم گفت: جنگ و توطئه‌های دشمن تمام نشده؛ بلکه فقط ابزار، شکل و وسایل آن تغییر کرده است. جبهه آن گسترده‌تر شده و تا تمام خانه‌ها نفوذ پیدا کرده و بنابراین باید بیشتر از همیشه اقدامات امید آفرینی در جهت تسکین و تقویت امید در مردم انجام بدهیم و نسبت به آن با اهتمام ویژه‌ای عمل بکنیم؛ زیرا دشمن اراده ملت ایران را مورد هدف قرار داده است.

اسلامی با بیان اینکه شهرک دارخوین قطعه‌ای از بهشت است خاطرنشان کرد: خارجی‌ها برای احداث نیروگاه اتمی قراردادهای خود را لغو کردند و انجام ندادند. پس از دفاع مقدس هم قراردادهایی منعقد شد که نیروگاه کارون که در این منطقه هست را احداث کنند؛ اما آنها بازهم به دلیل تحریم به تعهدات خود عمل نکردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: حدود ۱۲ سال پیش این‌طور جمع‌بندی شد که به علت عدم همکاری خارجی‌ها به برخی طرح‌ها ادامه ندهیم؛ ولی به لطف الهی اراده کردیم که این پروژه را خودمان انجام بدهیم و سال گذشته شروع کردیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته سه پروژه در شهرک دارخوین شروع شد ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها، پروژه نیروگاه بود که بحمدالله عملیاتش آغاز شده و دیروز شاهد خاتمه‌یافتن مرحله اول این پروژه بودیم. دومین پروژه احیای شهرک دارخوین بود که پروژه‌های آن آغاز شد و امروز شاهد پیشرفت آن هستیم و سومین مورد تأسیس مهمان‌سرای فرهنگی تربیتی شهید خرازی بود.

اسلامی در پایان اذعان داشت: مهمان‌سرای فرهنگی تربیتی شهید خرازی طرحی بود که همکاران ما سال گذشته مطرح کردند و امروز شاکله این طرح را مشاهده می‌کنید. خدا را شکر این طرح مطابق برنامه اجرا شده و با تشییع و تدفین شهدای عزیزی که امروز اینجا خاک‌سپاری خواهند شد کانونی پربرکت و عشق و روایتی دائمی از دوران دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده، کاروان‌های راهیان نور و کسانی که می‌خواهند در حوزه انرژی اتمی اینجا فعالیت بکنند چه در بخش آموزشی و چه در زندگی و کار شاهد خواهیم بود.

ارسال نظرات