تبریز- رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و شهرداری تبریز با اشاره به لزوم اجرای برنامه های فرهنگی هنری در توسعه فرهنگی و مقابله با هجمه های فرهنگی، اظهارداشت: باید برای هر لحظه در جنگ نامتوازن برنامه داشت.
کد خبر: ۹۵۸۰۴۲۵
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر نصیربیگی در جمع خبرنگاران افزود: نگاه ما به برنامه ها نگاه نمایشی نیست و تلاش داریم بهتر از گذشته و با بررسی آثار ادوار گذشته برنامه ها را اجرا کنیم چراکه معتقدیم اجرای برنامه ها نوعی استعدایابی و کادرسازی فرهنگی هنری است.

وی در جواب سوالی در خصوص برگزاری جشنواره موسیقی موغام در قالب جشنواره بین المللی، گفت: این جشنواره چندین دوره برگزار شده و در حال گذار است و صرف عنوان بین المللی نمی تواند آن را بین المللی کند بلکه باید دارای شرایط آن باشد و برای رسیدن به این هدف باید جشنواره های گذشته بررسی و ملاحظات آن را لحاظ و تصمیم گیری کرد.

نصیربیگی نگاه سلیقه ای به اجرای برنامه های فرهنگی هنری را آسیب زا دانست و اظهار کرد: امیدوارم به جایی برسیم که تغییر جایگاه ها موجب تغییر برنامه ها و موجب تعطیلی آن ها نشود.

وی با بیان اینکه آذربایجان یکی از مراکز مهم تاریخی ایران است و باید در حوزه فرهنگ و هنر مرجعیت داشته باشد از برگزاری برخی جشنواره های جدید همچون جشنواره کارآوراها در خصوص آوازهای قالی بافان، کشاورزان و ... خبر داد.

نصیربیگی ادامه داذد: این نوع برنامه ها جلقه مفقوده است و باید با برنامه ریزی و تصمیم گیری درست با اجرای آن ها موجب احیای فرهنگ اقوام و فولکور و قرابت بین اقوام شد.

وی همچنین اجرای برنامه های فرهنگی هنری در مناطق محروم توسط مناطق شهرداری را از مهم ترین رویکردها در توسعه فرهنگی شهر و تاثیرگذاری آن در جامعه دانست و از مسئولان امر در حمایت کردن از اجرای این نوع برنامه ها قدردانی کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار