فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: تولید فیلم و سریال با محوریت مبانی انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت، موضوعی است که باید برای آن به‌صورت مستمر هزینه شود. این راهبرد به‌عنوان یک پیوست مؤثر برای کنگره‌های بزرگداشت شهدا در دستورکار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۷۹۵۵۰
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، نشست هم‌اندیشی سردار سرتیپ پاسدار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) و حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، با حضور حجت‌الاسلام برهان باقری مسئول دفتر نماینده، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) و جمعی از فرماندهان نواحی مختلف بسیج استان که به مناسبت روز پاسدار به میزبانی بنیاد شهید برگزار شد.

برپایی ۷ هزار و ۸۵۰ دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در این نشست با بیان اینکه شهدا هم در تثبیت و هم در استمرار انقلاب اسلامی نقش مؤثر داشته‌اند، اظهار کرد: در هر زمان انقلاب به خطر افتاده و به نظر رسیده ممکن است تهاجمی به اصل این شجره طیبه صورت بگیرد، خون‌هایی ریخته شده تا پرچم برافراشته بماند. اکنون و پس از در امان ماندن کشور از تهاجم نظامی سخت نیز نوبت به تقابل فرهنگی و جنگ نرم رسیده و این امر، اهمیت کار فرهنگی را مضاعف می‌کند.

وی افزود: تا به امروز، هر کاری که دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی و تخریب ارزش‌ها انجام داده متمرکز بر عرصه فیلم و سریال و تولیدات فرهنگی بوده و متأسفانه باید اذعان کرد که در مقابل این حملات، آثار فرهنگی مطلوبی چه از نظر کمیت و چه کیفیت در داخل تولید نشده است.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: بدیهی است که پیشرفت در این حوزه نیز بدون هزینه نیست همان‌طور که اگر امروزه در یک شهر بیمارستان فوق تخصصی وجود دارد و بیمارانی از حدود ۱۰۰ کشور برای معالجه به آن مراجعه می‌کنند، این پیشرفت در حوزه علم و درمان نیز بدون مقابله دشمن صورت نگرفته و برای آن هزینه شده است. تولید فیلم و سریال با محوریت مبانی انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت، موضوعی است که باید به آن توجه شود و برای آن هزینه مستمر اختصاص یابد و این راهبردی است که به‌صورت ثابت، به‌عنوان یک پیوست مؤثر در همه کنگره‌های بزرگداشت شهدا در دستورکار قرار دارد.

شهدا و ایثارگران، صادق الوعده بودند

وی با اشاره به آیه ۲۳ سوره مبارکه احزاب ادامه داد: بنیاد شهید و سپاه پاسداران، هر دو مولود انقلاب و امام (ره) هستند. فرماندهان رده‌های مختلف سپاه امام رضا (ع) در دو سال گذشته بیش از ۷ هزار و ۸۵۰ دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان برپا کرده‌اند. کتاب خاتون و قوماندان که اخیراً منتشر شد و به هفتاد و پنجمین چاپ خود رسیده است، گوشه‌ای از این تلاش‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با جدیت ادامه خواهد داشت. 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه نهضت انتظار، از کربلا می گذرد و شهدا و ایثارگران با صادق الوعده بودن زمینه ساز ظهور بودند، گفت: جوانها باید بدانند که شهدا و جانبازان تا پای جان از انقلاب و دستاوردهای آن محافظت کردند و امروز نقش آفرینی، پای کار بودن و ثابت قدم ماندن، یک وظیفۀ خطیر است.

حمایت از جامعه ایثارگری، اولویت راهبردی سپاه امام رضا(ع)

سردار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) در حاشیه نشست مشترک خود با حجت الاسلام مهدی حسن ‎زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی،  تصریح کرد: رویکرد اصلی این جلسه با هدف انسجام ظرفیت‎ها بود تا بتوانیم در مدت باقیمانده از امسال و همچنین ۱۴۰۳، خدمات مؤثرتری به جامعه ایثارگری استان صورت بگیرد.

وی افزود: قرار بر این شد تا در قالب یک تفاهمنامه یا حتی بیشتر از آن، ظرفیت‎هایی تعریف شود که در بخش فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محقق شود. بنای اصلی ما نیز بر این است که با پرهیز از کار موازی و جزیره‎ای ابتدا آسیب‎شناسی شود و سپس به ‎صورت هدفمند، نیاز‌های جامعه ایثارگری را برآورده کنیم.

خبرنگار/مرتضی محمدپور 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها