عملیات اجرایی ساخت ۹۵۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان قوچان با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد
کد خبر: ۹۵۷۸۱۷۱
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از قوچان: همزمان با ایام دهه مبارک فجر و با حضور یعقوبعلی نظری،  آیین کلنگ‌زنی احداث ۹۵۴ واحد مسکونی و پروژه ۴۴ هکتاری نهضت ملی مسکن به نام شهید موسوی قوچانی در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد، سطح زیرسازی این پروژه ۱۵۶ هزار متر مربع و حجم خاکبرداری آن 5۱۰هزار متر مکعب است و با اعتباری بالغ بر ۵۶۸۷هزار میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی، در این مراسم ضمن اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی اظهارداشت: سهم استان خراسان رضوی از طرح نهضت ملی مسکن ۳۹۱ هزار مسکن است که شاید تا پایان دولت سیزدهم به نقطه نهایی نرسد اما مصمم هستیم در پایان دولت سهم استان از طرح ملی نهضت مسکن با همت مردم محقق شود.


وی با اشاره به قرعه کشی انجام شده متقاضیان در این پروژه، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود همزمان با آماده‌ سازی زیرساخت‌های مربوط در این پروژه زمین در اختیار مردم قرار داده شود و مردم باید به سرعت عملیات ساخت آن را آغاز کنند چرا که در نهایت ساخت خانه مهم است و این از مصادیق حضور مردم در رفع نیاز خودشان است.

نظری تصریح کرد: دولت زمین را تامین و وام را در اختیار مردم قرار می‌دهد و مردم باید پای کار بیایند تا هرچه سریعتر این پروژه‌ها ساخته شوند مواردی در استان داشته‌ایم که با پای کار آمدن مردم در عرض ۶ ماه خانه‌ها ساخته شده است بنابراین حرف گزافی نیست اگر بگوییم تا پایان دولت این پروژه‌ها به اتمام می رسند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: متقاضیانی که زمین در اختیار آنها قرار داده شده و اقدام به ساخت نکنند پس از دو سال زمین آنها به متقاضیان دیگری واگذار می‌شود.


افتتاح ۲ طرح برق‌رسانی و عمرانی در قوچان

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه سهمیه ساخت مسکن در استان تعداد ۳۹۱ هزار واحد است، گفت: ۱۹۵ هزار واحد این تعداد به صورت حمایتی است که دولت زمین و تسهیلات را به مردم ارائه می‌کند.


وی افزود: در قوچان تعداد ۱۵۳۹ نفر تأیید نهایی هستند که تأمین زمین این شهر در ۳ سایت انجام شده و ۹۵۴ واحد که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد در سایت ۴۴ هکتاری و در دوطبقه احداث خواهد شد.

همچنین با حضور استاندار خراسان رضوی ۲ طرح در حوزه برق‌رسانی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در شهرستان قوچان به بهره‌برداری رسید و پست برق ۱۳۲ کیلو ولتی در شهرک صنعتی  «شهیدکلاهدوز» قوچان به ابعاد ۲۵۰۰ متر مربع و با هزینه ۷۰۰ میلیارد ریال را بهره‌برداری رسید همچنین خط ۱۳۲ کیلو ولت تغذیه پست شهرک صنعتی  قوچان به طول ۵ کیلومتر مدار و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال نیز افتتاح شد. 

در ادامه نیز با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان محلی پل خودرویی ۶۰ متری خیابان شهید عطاران قوچان که بر روی رودخانه اترک قرار گرفته است که دو بخش بافت فرسوده به بازآفرینی شهری را متصل می‌کند،  به بهره‌برداری رسید. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها