خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: دشمنان شرکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به مباحث اقتصادی گره زده‌اند، مردم هوشیار باشند.
کد خبر: ۹۵۷۷۷۷۸
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

اهداف کلان انقلاب که همانا تزکیه و تعلیم بود، نباید فراموش شودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه با اشاره به انقلاب اسلامی اظهار کرد: پس از پیامبر اسلام (ص) کسی که دین را از نابودی نجات داد امام حسین (ع) بود که با بعثت خونین دین را احیا کرد.
او با بیان اینکه بعثت به مانند غدیر و عاشورا جریان دارد، ابراز کرد: اهداف بعثت انبیاء در سطح جهان محقق نشد که به خاطر نبود پذیرش مردم بود.
امینی با بیان اینکه برای تحقق اهداف بعثت باید زمینه پذیرش مردم فراهم شود، اظهار کرد: با ظهور امام زمان (عج) این امر محقق می‌شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه احیاگری درون دین (بعثت‌های کوچک) شکل گرفته است، ابراز کرد: امام باقر (ع) و امام صادق (ع) احیاگر علمیِ دین بودند، در روزگاری که جهل تحمیلی در جامعه اسلامی شکل گرفته بود.
او با بیان اینکه در مبارزه با گروه‌های منحرف درون مذهبی، احیاگری دین و بعثت کوچک در منطقه به برکت هجرت امام رضا (ع) انجام شد، افزود: در روزگار ما امام خمینی (ره) احیاگر دین بود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه مردم مسلمان ایران اسلامی برای این انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخت کردند، ابراز کرد: اهداف کلان انقلاب که همانا تزکیه و تعلیم بود، نباید فراموش شود.
امینی با بیان اینکه دشمنان ما را به اهداف خُرد مشغول نکنند، ادامه داد: دشمنان شرکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به مباحث اقتصادی گره زده‌اند، مردم هوشیار باشند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مردم باید بهترین امکانات و رفاه را داشته باشند، بیان کرد: جای اهداف خُرد و کلان انقلاب نباید با شیطنت دشمنان، برخی افراد و گروه‌ها عوض شود و ذهن مردم به ویژه جوانان را منحرف کند.
او پاسخگویی به سئوالات جوانان در خصوص اینکه «چرا و چگونه انقلاب شد» و «دستاورد و آینده انقلاب چیست» را ضروری خواند و گفت: مذهبی که ملت ایران طی سالیان متمادی پذیرفته اسلام ناب محمدی بر مبنای ظلم ستیزی، شهادت طلبی، طرفداری از عدالت و مظلوم در کل تاریخ است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه این باور‌ها موجب شد انقلاب اسلامی شکل بگیرد، ابراز کرد: پیروزی انقلاب با محوریت اسلام ناب محمدی، رهبری ولایت فقیه (مرجعیت دینی) و حضور آگاهانه مردم شکل گرفت و بعد از این شکل گیری هر سه عامل پیروزی مورد هجمه دشمنان قرار داشته و دارد.
امینی برگزاری اعتکاف، دعای کمیل، دعای توسل و شب‌های احیا را از جمله دستاورد‌های معنوی انقلاب برشمرد و گفت: دستاورد‌های معنوی نیز باید در کنار دستاورد‌های مادی انقلاب برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.
امام جمعه شاهرود به برخی از موارد در خصوص تضمین آینده انقلاب اشاره کرد و افزود: روحیه جهادی و انقلابی، تجربه و عبرت‌های گذشته، وجود نیرو‌های جوان مستعد و پیشرفت‌های همه جانبه تضمین کننده آینده انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار