همزمان با عید بزرگ مبعث در سرزمین خورشید و قطعه ای از بهشت، نوای شادی طنین‌انداز شده و پایتخت معنوی ایران، مشهدالرضا (ع) به یمن عید برانگیخته شدن پیامبر رحمت و مهربانی (ص)، غرق در نور سرور است.
کد خبر: ۹۵۷۷۳۲۰
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد،حضرت محمد مصطفی(ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، ۱۳ سال پیش از هجرت، در غار حرا از سوی خداوند بزرگ به پیامبری برگزیده شد و رسالت یافت که بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد.

رسول خدا (ص) پس از بعثت، دعوت انسانها به خدا را آغاز کرد و سالها بعد در مدینه، حکومت اسلامی را تشکیل داد و بت پرستان را به مبدا آفرینش هدایت کرد تا از کردار زشت برحذر باشند و در مسیر درست حرکت کنند تا به پرورگار خویش نزدیک شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۸۲ در دیدار با مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران در مورد مبعث فرمودند: بعثت نبی اکرم در درجه‌ نخست دعوت به توحید بود، توحید صرفاً یک نظریه‌ فلسفی و فکری نیست بلکه روش زندگی برای انسانها است؛ خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرتهای گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن، "لااله‌الاالله" پیام اصلی پیغمبر ما و همه‌ پیغمبران به معنای این است که نباید در زندگی، مسیر انسان و در انتخاب روشهای زندگی، قدرتهای طاغوتی و شیطانها دخالت کرده و زندگی انسان‌ را دستخوش هوس‌ و تمایلات خود قرار دهند.

امام خمینی(ره) بنبانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم در خصوص مبعث رسول‌الله فرموده اند:‌ ‎‏مساله بعثت یک تحول علمی، عرفانی در عالم ایجاد کرد و فلسفه‌های خشک‏‎ ‎‏یونانی را که توسط یونانی ها مطرح شده بود، به عرفان عینی و شهود واقعی برای ارباب شهود تبدیل ساخت. صحیفه امام(ره) جلد ۱۷

۲۷ رجب به روایت مسلمانان اهل تشیع عید مبعث پیامبر اکرم (ص) و به روایت مسلمین اهل تسنن، شب معراج پیامبر (ص) است.

جشن تابش انوار رسالت در سرزمین هشتمین خورشید

مبعث پیامبر اکرم (ص) رستاخیزی عظیم برای نجات بشر از گمراهی بود و پایانی شد بر جاهلیت عرب و پیامبر اکرم (ص) مسیر رستگاری را مقابل چشم بشریت نمایان ساخت.

اکنون هزار و ۴۱۵ سال از بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) می گذرد و نور رسالت آخرین فرستاده الهی روز به روز در حال درخشش بیشتر در جهان است و مبعث در حقیقت روز رهایی انسان از ظلمت و جهل است.

به مناسبت این جشن بزرگ، دلدادگان شریعت و شیفتگان سیره محمدی جای جای پایتخت معنوی ایران اسلامی، مشهدالرضا، به ویژه اطراف مضجع شریف حرم مطهر رضوی را چراغانی و آذین بندی کرده اند. کتیبه‌های سبز رنگ و پارچه‌های بزرگ رنگارنگ به همین مناسبت فرخنده در همه نقاط حرم مطهر رضوی نصب شده‌اند. صحن ها، آبنماها، ورودی ها و نیز توقفگاههای حرم مطهر با استفاده از گلهای شاخه‌ بریده تزیین شده و انواع گلها در سبدهایی زیبا و تاج های رنگین به صورت سرزنده آراسته و خودنمایی می کنند.

همچنین در سردر اماکن، مغازه‌ها و منازل این کلانشهر پرچم‌های شاد رنگین برافراشته و پارچه نوشته هایی مبنی بر تبریک مبعث حضرت رسول نصب شده است و جشن مبعث در برخی از مساجد و فرهنگسراهای شهرداری برپاست.

همه اینها امروز در فرخنده سالروز آغاز رسالت پیامبر اعظم (ص) با حضور شادمانه ایرانیان مومن بر گرداگرد حرم نورانی فرزندش حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در مشهد مقدس چشم‌ نوازی می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار