خبرهای داغ:
شاهرود_ هفته ملی مبارزه با سرطان از ۷ لغایت ۱۵ بهمن با هدف آگاهی بخشی به جامعه در خصوص عوامل خطر، روش‌های پیشگیری و غربالگری سرطان‌های شایع؛ مشارکت همگانی و حمایت طلبی از ارگان‌های دخیل در امر پیشگیری و درمان صحیح ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۷۴۰۸۲
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

آغازبه گزارش خبرنگار بسیج، علیزاده گفت: نظر به اهمیت بیماری سرطان از سوی سازمان بهداشت جهانی، چهارم فوریه روز جهانی مبارزه با سرطان نام گرفته است و بیماری سرطان، دومین علت مرگ در بیماری‌های غیرواگیر می‌باشد.
علیزاده افزود: هفته ملی مبارزه با سرطان از تاریخ ۷ لغایت ۱۵ بهمن ماه با هدف اصلی آگاهی بخشی به جامعه در خصوص عوامل خطر، روش‌های پیشگیری و غربالگری سرطان‌های شایع؛ مشارکت همگانی و حمایت طلبی از ارگان‌های دخیل در امر پیشگیری و درمان صحیح ادامه دارد.
علی نوروزی مسئول واحد مبارزه با بیماری‌ها گفت: درحال حاضر امکان غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ها وجود داشته و براحتی می‌توان درصورت تشخیص و درمان در مراحل اولیه بیماری، از مرگ و یا عوارض ناشی از این سرطان مصون ماند.
او ضمن دعوت از شهروندان برای مراجعه به واحد‌های بهداشتی جهت دریافت آموزش سبک زندگی محافظت کننده از سرطان و انجام غربالگری‌های سرطان توسط ماما مراقبین سلامت و بهورزان گفت: در ایام هفته ملی مبارره با سرطان اقدامات مهمی در سطح واحد‌های بهداشتی شهر و روستا در راستای آموزش همگانی و بهره مندی از خدمات غربالگری سرطان ویژه شهروندان عزیز برنامه ریزی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار