خبرهای داغ:
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه عبادت زیبای اعتکاف در واقع یک حج عمومی است که آثاری نصیب انسان می کند، گفت: باید تلاش شود در طول مدت مختلف ایام سال این حالت معنوی را حفظ کرد.
کد خبر: ۹۵۷۳۲۸۸
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع معتکفین مسجد امام حسین (ع) بیرجند، بیان کرد: عبادت زیبای اعتکاف در واقع یک حج عمومی است که آثاری نصیب انسان می‌شود.

وی ادامه داد: باید در طول مدت مختلف این حالت معنوی را در خانه، محل کار، جامعه و در امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برایتان حفظ کنید، خیلی فرصت گران بهایی است، از برکات جمهوری اسلامی ایران است که این فرصت‌ها و از قبیل این فرصت‌ها رو ایجاد کرده که انشاءالله قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام عبادی گفت: در تعلیم و تربیت‌های اسلامی اولین حقی که به گردن هر انسان با شعور هست حق خدا است و بعد از آن حق والدین است و افتخاری است که در جامعه و نظام ما روز مادر را همزمان با تولد مادر همه‌ی فضیلت‌ها حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) و روز پدر همزمان با میلاد پدر همه‌ی فضائل وجود مقدس امیرالمومنین علی (ع) است.

وی ادامه داد: در روایات دارد که ممکن است کسانی به پدر و مادرشان نیکی کنند، اما بعد از مرگ آن‌ها را فراموش کنند همون طور که ممکن است کسانی نادانی کنند و قدر پدر و مادر رو ندانند و بعد متذکر و متوجه شدند، اما والدین آن‌ها از دنیا رفته اند، فرق نمی‌کند، میتوانند این اتصال و انجام وظیفه نسبت به والدین را بعد از مرگ نیز انجام داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جای تبریک دیگری نیز هست و آن اینکه بعد از مقاومت مردم فلسطین مظلوم و غزه بالاخره اولین شکست حقوقی بر جبهه کفر و نفاق اسرائیل در حکم دادگاه لاهه که قدم اول است برداشته شد، لذا خیلی جای تبریک دارد و سرآغاز یک پیروزی است که پیروزی‌های بعد را به دنبال دارد.

حجت‌ الاسلام عبادی گفت: مسلم بعد از این باید راه ارتباط با غزه باز شود و مخصوصاً کمک‌ها به مردم عزیز و بسیار صبور و مقاوم از ناحیه کشور‌های اسلامی صورت خواهد گرفت، این اولین قدم پیروزی است که خدا در این میلاد مقدس حضرت امیرالمومنین علی (ع) نصیب کرد.

وی ادامه داد: در خصوص فضائل امام علی (ع) همانی است که خداوند در قرآن آیاتی رو به ایشان نسبت داده و رسول خدا (صلی الله علی و آله) وی را به خود نسبت داده است، و این آیات و قرآنی و احادیث یک مسئله‌ای نیست که تنها عقیده شیعه باشد، نه این چنین نیست عقیده همه انسان‌های آگاهی است که همراه با انصاف است هر مذهبی و دینی که داشته باشد بیان می‌کند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: امام علی (ع) مخصوص یک ملت نیست همه‌ی ملل عالم که آگاهی داشته باشند و انصاف نسبت به وجود مقدس ایشان متواضع اند و افتخار آن مال کسانی است که در راه حضرت علی (ع) که انسان کامل است، متکامل وی هستند، امروز آمده اند و آن راه را در عمل، اخلاق، عبادت، نماز و اعتکاف رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم خراسان جنوبی شهره هستند که در کنار معنویات بصیرت نیز دارند، معنویت بصیرت به انسان می‌دهد، بصیرت مخصوص تقوا است؛ این بصیرتی که مردم خراسان جنوبی دارند به خاطر تقوای آن‌ها است، به خاطر عبادت و خدا پرستی است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: شما مردم در همه جنبه‌ها دشمن رو ناکام گذاشتید می‌دانید در دین مسئولیت‌ها به هم متصل است، درس اعتکاف به شما حلال خوری، اخلاق نیک، کمک به مظلومین و مبارزه با ظالمین هست و از جمله‌ی آن‌ها بحث‌های سیاسی است، یعنی بینشی که دشمن را همواره مایوس نگه داریم.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: حواس‌ها باید در روز جمعه یازدهم اسفند که سرنوشت جامعه به انتخاب خود شما بستگی دارد، جمع باشد، دشمن را ناکام خواهید گذاشت که خراسان جنوبی همواره در جهت کمیت و هم در جهت کیفیت برگ برنده رو هر سال حفظ می‌کرده و امیدواریم که پررنگ‌تر از هر سال، امسال حفظ کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار