خبرهای داغ:
به مناسبت ایام بیض برنامه اعتکاف ویژه نوجوانان همراه با برنامه های متنوع فرهنگی با حضور نوجوانان شهرستان لنجان در مسجد اعظم زرین شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۲۲۰
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

‌به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام) مراسم اعتکاف ویژه نوجوانان با همکاری تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان در مسجد اعظم زرین شهر برگزار شد.

گردان110 امام حسین(علیه السلام)  با اعلام این خبر گفت: ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی (علیه السلام) و با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف در مسجد اعظم شهر زرین شهر با نماز جماعت سه وقت، دعا و مناجات،تلاوت قرآن، بیان احکام، تشکیل حلقه های معرفتی از برنامه های در حال برگزاری است .

وی افزود: با اشاره به اینکه اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تمرین تقوی و زمانی مناسب برای توبه است ، همچنین در اعتکاف بندگان خداوند با تضرع و اخلاص از ذات اقدس الهی می‌خواهند تا فرصت دیگری در اختیار آنها قرار دهد تا بتوانند کاستی‌های معنوی خود را جبران کنند.

همچنین مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: اعتکاف در واقع‌‌ یعنی خود را محبوس کردن در یک مکان محدود و ایجاد محدودیّت در خود ، عُکوف یعنی بسته بودن؛ خود را به یک نقطه‌‌ای منحصر کردن، برای اینکه خلوتی در دل به‌‌وجود بیاید که انسان بتواند فرصت ارتباط صمیمی و خالص با خدای عالَم را پیدا کند؛ اعتکاف این است؛ یعنی عبادتی است که جنبه‌‌ی ریاضت دارد.

در پایان فرمانده گردان110 امام حسین(علیه السلام)  از همه شرکت کنندگان در این مراسم معنوی به ویژه تبلیغات اسلامی شهرستان که در برگزاری مراسم همکاری داشتند کمال تشکر و قدردانی کردند.

ارسال نظرات