خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه موقت شاهرود گفت: انقلاب اسلامی مظلوم است، پیشرفت‌ها و خدمات نظام باید در کتاب‌های درسی نوشته و برای مردم بیان شود.
کد خبر: ۹۵۷۲۹۸۶
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

انقلاب اسلامی مظلوم است و باید پیشرفت‌ها و خدمات نظام بیان شودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه، اظهار کرد: امروزه ابزار لازم به منظور ترویج مبنا و اهداف انقلاب اسلامی وجود دارد و باید از آن برای انتقال به نسل آینده استفاده شود.
او با بیان اینکه باید اهداف انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی بازگو شود، ابراز کرد: طلاب حوزه‌ها باید با مبنای انقلاب آشنا شوند و در ترویج آن تلاش بیشتری کنند.
عبداللهیان به ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور اشاره کرد و گفت: امام پس از سال‌ها دوری از وطن، مضیقه‌ها و فشار‌ها به کشور بازگشت، این رویداد را باید مغتنم شمرد و برای نسل آینده آن را بیان نمود.
امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به روز ولادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: برای پیامبر اکرم (ص) بیش از ده‌ها بار معراج ذکر شده است و قدر مشترک این معراج‌ها را ایشان توصیه خداوند به ولایت امیرالمومنین علی (ع) برشمرده‌اند.
او با طرح این پرسش که خداوند متعال برای ولایت و جایگاه حضرت علی (ع) چه مقدار هزینه و سرمایه‌گذاری کرده است، ابراز کرد: خداوند دوستی با حضرت علی (ع) را ایمان و دشمنی با او را کفر محسوب می‌کند.
امام جمعه موقت شاهرود تصریح کرد: ولایت امام علی (ع) از سفارش‌های ویژه خداوند به پیامبر اکرم (ص) در معراج‌های متعدد بوده است.
عبداللهیان با بیان اینکه شیطان با شگرد‌های مختلف توانست در زمان امام علی (ع) بین امت و، ولی خدا جدایی افکند، افزود: ایجاد تفرقه، تزلزل و تردید در اعتقادات و باور‌های دینی مسلمانان، ایجاد شخصیت‌های جعلی و بدلی و برهم زدن برنامه و نقشه‌های اهل بیت (ع) برای هدایت و سعادت بشریت از نمونه‌های بارز شگرد شیطان برای اختلاف افکنی است.
او به نقش مردم در حاکمیت در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: وقتی مردم به میدان آمدند حجت بر امام علی (ع) تمام شد و اگر مشارکت و حمایت مردم نبود، آن حضرت تکلیفی برای پذیرفتن خلافت نداشت.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه امام علی (ع) هدف از حاکمیت و اداره جامعه را اجرای عدالت می‌دانست، ابراز کرد: آن حضرت از ابزار حکومت برای ترویج عدالت در جامعه استفاده می‌کرد و حضور مردم در صحنه را برای امامت، حاکمیت و رهبری تکلیف‌ساز برمی‌شمرد.
عبداللهیان با بیان اینکه انتخابات مبنای قرآنی دارد و سیره حضرت علی (ع) است، اظهار کرد: خداوند به پیغمبر اسلام (ص) در قرآن کریم دستوراتی در زمینه مشورت با مردم در سیاستگذاری‌های امور جامعه از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داده است.
او به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه اشاره کرد و گفت: مردم هوشیار باشند ما برای مسائل مادی انقلاب نکرده‌ایم و انقلاب ما کمونیستی با اهداف مادی نبوده است.
امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: انقلاب اسلامی مظلوم است، پیشرفت‌ها و خدمات نظام باید در کتاب‌های درسی نوشته و برای مردم بیان شود.
عبداللهیان به ششم بهمن‌ماه روز جهانی کمرگ اشاره کرد و افزود: شهرستان شاهرود که بیش از ۲۰ درصد کالا‌های استان سمنان را صادر می‌کند باید کمرگی در شأن خود داشته باشد که امیدواریم مسئولان به تقویت این نقطه حساس از نظر صادرات کالا‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی توجه بیشتری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار