خبرهای داغ:
فرماندار ویژه دزفول از افتتاح و کلنگ زنی ۱۳۸ طرح به مناسبت دهه فجر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۲۲۴۲
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، علیرضا خردمند در نشست خبری با اصحاب رسانه در فرمانداری ویژه دزفول افزود: طرح‌های بزرگ و کوچکی نیز به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری به همین مناسبت در شهرستان دزفول به بهره برداری می رسند.

 

خردمند بهره برداری از طرح‌های راه روستایی، آسفالت، برق رسانی و منبع آب را از جمله طرح‌های دهه فجر برشمرد و اظهارکرد: حجم ایجاد راه‌های روستایی در شهرستان دزفول زیاد است ضمن اینکه روند احداث یا آسفالت جاده همچنان با سرعت در حال انجام است.

 

وی بهره برداری از استادیوم شهید مجدیان دزفول را یکی از طرح‌های بزرگ شهرستان دانست و افزود: بازسازی این استادیوم ۳۰ سال به طول انجامیده و قرار است در دهه فجر به بهرداری برسد.

 

فرماندار ویژه دزفول گفت: عملیات اجرایی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در مهرشهر دزفول به مناسبت دهه فجر آغاز می‌شود.

 

وی راه اندازی پست GIS برق، افتتاح طرح گازرسانی و فیبر نوری شهیون، یک مدرسه در روستای سید عنایت بخش چغامیش و آبرسانی به روستای حسین کلولی را از دیگر طرح‌های دهه فجر برشمرد و افزود: نصب دوربین‌های ترافیکی در سطح شهر دزفول نیز به همین مناسبت آغاز می‌شود.

 

خردمند بیکاری را یکی از مشکلات شهرستان دزفول عنوان و اظهارکرد: با توجه به نبود زمین برای اجرای طرح‌های صنعتی، پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز شهرک صنعتی شماره پنج دزفول انجام شد که درصورت اخذ این مجوز، گره بزرگی از شهرستان باز می‌شود.

 

وی اخذ امتیاز تاسیس دانشکده نفت ذیل دانشگاه صنعتی جندی شاپور در سفر رئیس جمهور به استان را یادآور شد و افزود: عملیات ساخت این دانشکده در دهه فجر آغاز می‌شود.

 

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: بخشی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که ساخت آنها تکمیل شده است در دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شوند.

 

وی بهره برداری از تعدادی خانه بهداشت در روستاهایی نظیر انقلاب، مطهری و پنج دکل مخابرات را یادآور شد و افزود: ۱۴ حلقه چاه آب نیز برای تامین آب آشامیدنی شهرستان حفر شده است که در دهه فجر بهره برداری می‌شوند.

 

خردمند با بیان اینکه کارخانه قند دزفول با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، گفت: مشکل زمین احداث کارخانه کاله نیز برطرف شده و پنج هکتار زمین در انتهای شهرک صنعتی شماره چهار دزفول برای آن در نظر گرفته شده است.

 

موسسه‌های سرمایه پذیر دزفول تحت نظر هستند

 

فرماندار ویژه دزفول درخصوص مشکلات پیش آمده برای سرمایه گذاران موسسه‌ها و هلدینگ‌های سرمایه پذیر این شهرستان گفت: برگزاری تجمع از سوی سرمایه گذاران هیچ نتیجه‌ای ندارد؛ انتظار می‌رود سرمایه گذاران تا رفع مشکل صبر و تحمل کنند.

 

وی افزود: فلسفه سرمایه گذاری، شریک بودن در سود و زیان است و در صورت اینکه سرمایه گذار صرفا انتظار سود داشته باشد ربا محسوب می‌شود.

 

خردمند بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته مجتمع گلباران ورشکسته نیست، این مجتمع زمینی به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال در تهران دارد که فروش یکجای آن دشوار است.

 

وی با بیان اینکه اموال و دارای مدیران و وابستگان این مجتمع‌ها و هدلینگ‌ها به قوه قضاییه معرفی شده است، افزود: تعدادی از سرمایه گذاران گلباران شکایت تنظیم کرده اند که روند قانونی آنها در حال طی شدن است.

 

فرماندار ویژه دزفول ضمن توصیه شهروندان به سرمایه گذاری نکردن در موسسه‌های غیر دولتی گفت: اموال هلدینگ خانواده من نیز مصادره شده‌اند و پرونده آن در قوه قضاییه در حال رسیدگی است.

 

وی با بیان اینکه فقط یک صندوق در دزفول مجوز بانکی مرکزی را دریافت کرده است، اضافه کرد: برخی موسسه‌های سرمایه پذیر دیگر نیز در دزفول وجود دارد که تحت نظر هستند و به آنها تاکید شده بیش از این جذب سرمایه نداشته باشند.

 

۳۵۶ صندوق اخذ رای ثابت و سیار آرای مردم دزفول را جمع آوری خواهند کرد

 

خردمند چهار مولفه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نظیر سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت سالم در انتخابات را یادآور شد و اظهارکرد: هدف برخی تحولات منطقه‌ای کاهش مشارکت مردم ایران در انتخابات با ناکارآمدن نشان دادن نظام است.

 

وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان با حضور مردم در صحنه خنثی می‌شوند، افزود: پنج هزار نفر در شهرستان دزفول درگیر برگزاری انتخابات خواهند شد.

 

فرماندار ویژه دزفول وجود ۳۵۶ شعبه و صندوق اخذ رای ثابت و سیار در این شهرستان را یادآور شد و گفت: ۳۰۰ صندوق اخذ رای از این تعداد ثابت و ۵۶ صندوق سیار هستند.

 

وی انتخابات را رویدادی سرنوشت ساز دانست و افزود: ۱۲ تا ۱۵ نفر برای هر صندوق اخذ رای به کار گیری می‌شود.

 

خردمند گفت: آرای ساکنان مناطق سخت گذر شهرستان دزفول از جمله شهیون از طریق قطار و بالگرد و همچنین خودروهای آفرود و کمک دار جمع آوری می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، رقابتی و در امنیت کامل است، افزود: اگر فردی اصلح و آشنا به قانون گذاری را انتخاب کنیم تا قوانین درستی در مجلس وضع شود، مشکلات مردم نیز برطرف می‌شوند.

 

۳۵۰ هزار نفر در دزفول واجد شرایط رای دهی هستند

 

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: با توجه به تایید صلاحیت تعدادی دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول، تعداد داوطلبان به ۶۶ نفر رسید که یک نفر انصراف داد.

 

وی تعداد واجدین شرایط رای دادن در شهرستان دزفول را ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: پنج هزار رای اولی نیز در انتخابات یازدهم اسفند امسال می‌توانند در حوزه انتخابیه دزفول نخستین رای خود را به صندوق بیاندازند.

 

خردمند گفت: بنا به فرمایش حضرت آقا هر فردی که در جمهوری اسلامی زندگی می‌کند عضوی از این نظام است لذا انتظار می‌رود همه افراد در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

 

وی افزود: دولت مجری قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است لذا انتظار می‌رود به دور از نگاه‌های قومیتی و جناحی، افرادی انتخاب شوند که بتوانند با تصویب قوانین به رفع مشکلات مردم کمک کنند.

 

خردمند از رسانه‌ها خواست کمپین حضور و مشارکت مردم در انتخابات را راه اندازی کنند و صرفا به بحث تبلیغات داوطلبان انتخابات نپردازند.

 

وی همچنین خواستار انعکاس اخبار مفید برای جامعه شد و افزود: هدف ما اتمام طرح‌ها و کارهای عقب افتاده است.

 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد.

 

دزفول کمبود نانوایی سنتی دارد

 

فرماندار ویژه دزفول درخصوص مشکل سهمیه آرد برخی نانوایی‌های این شهرستان گفت: سامانه هوشمند نانینو بر عملکرد نانوایی‌ها نظارت دارد و به نسبت نان پخته شده سهمیه آرد می‌دهد.

 

وی افزود: سهمیه آرد برخی نانوایی‌های دزفول نظیر نانوایی مقابل آتش نشانی به دلیل عملکرد خوب افزایش نیز داشته است.

 

خردمند با بیان اینکه دزفول کمبود نانوایی سنتی دارد، اظهارکرد: اگر کسی اقدام به راه اندازی نانوایی سنتی کند سهمیه آرد دریافت خواهد کرد.

 

۱۲ چمن مصنوعی در سطح شهر دزفول احداث می‌شود

 

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: تفاهم نامه‌ای بین شهرداری دزفول و اداره ورزش و جوانان این شهرستان امضا شده و قرار است ۱۲ چمن مصنوعی در سطح شهر دزفول احداث شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار