خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: به منظور کنترل شبکه و کاهش زمان خاموشی هنگام بروز اشکال و حوادث غیرمترقبه و نیز انجام مانورهای مهندسی و بهره‌برداری جهت اورهال، تعداد ۱۰۴ دستگاه کلید گازی با قدرت فرمان از راه دور روی خطوط فشار متوسط اهواز نصب شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۹۱۴
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، عبدالحمید عباس شیاری اظهار کرد: به منظور کنترل شبکه و کاهش زمان خاموشی هنگام بروز اشکال و حوادث غیرمترقبه و نیز انجام مانورهای مهندسی و بهره‌برداری جهت اورهال، تعداد ۱۰۴ دستگاه کلید گازی با قدرت فرمان از راه دور توسط دیسپاچینگ مرکز روی خطوط فشار متوسط اهواز نصب شد.

وی افزود: تکنولوژی کلیدهای گازی یکی از تکنولوژی‌های پر کاربرد در تجهیزات قطع کننده جریان الکتریکی در شبکه برق است.

شیاری ادامه داد: سیستم‌های قدرت امروزی، با تعداد زیادی دستگاه الکتریکی مرتبط سروکار دارند و اگر هرگونه خطا شامل اتصال کوتاه، خطای کابل و اضافه بار در تابلو برق رخ دهد، ممکن است تجهیزات و شبکه برق آسیب ببیند. برای مصون ماندن این سیستم‌ها از بروز آسیب، عیوب باید در اسرع وقت برطرف شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: بنابراین برای جدا کردن قطعات معیوب و اتصال مجدد آن‌ها به نوع خاصی از دستگاه کلید برق مانند مدارشکن نیاز است. قطع کننده مدار یک وسیله الکتریکی است که برای محافظت از سیستم‌های قدرت در برابر جریان خطا، اضافه بار و اتصال کوتاه استفاده می‌شود. کلیدهای مدار انواع مختلفی دارند که یکی از این کلیدها، بهره‌گیری از کلیدگازی بر روی شبکه برق است.

وی عنوان کرد: در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به منظور افزایش قدرت مانور روی خطوط حساس‌تر، ضرورت استفاده از کلید گازی قابل قطع زیر بار لازم بود.

شیاری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در سطح شبکه فشار متوسط ۳۳ و ۱۱ هزار ولت تعداد ۱۰۴ دستگاه کلید گازی قابل قطع و فرمان‌پذیر از راه دور بر روی خطوط حساس جهت کنترل هرچه بیشتر و کاهش زمان خاموشی در شهرستان‌های، اهواز، حمیدیه، کارون، باوی و الهایی و همچنین ۴۸۵ روستای تابعه جابه‌جا و نصب شده است.

وی افزود: تمام تلاش مجموعه صنعت برق اعم از تولید، انتقال و توزیع خدمت رسانی مطلوب و مستمر به شهروندان بوده و اولویت اول ما جلب رضایت شهروندان به ویژه در ایام گرم سال است.

شیاری عنوان کرد: قیمت هر دستگاه کلید گازی بیش از ۳ میلیارد ریال است که بر اساس ضرورت و حساسیت روی شبکه جابه جا و نصب شده است؛ در حال حاضر بیش از ۵۸۰ دستگاه کلید در کلانشهر اهواز نصب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها