استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۱ هزار شغل جدید در استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت و مورد تایید قرار گرفت. با این حال خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در حوزه پایین‌ترین نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است‌.
کد خبر: ۹۵۷۲۰۲۰
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، یعقوبعلی نظری اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال استان در سامانه رصد، امسال ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر تعیین شده است که از این میزان بیش از ۹۶ درصد معادل ۷۱ هزار و ۳۸۶ نفر اطلاعات در سامانه رصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون عملکرد ۲۰ شهرستان استان ۱۰۰ درصد، عملکرد هشت شهرستان ۹۹ درصد و عملکرد پنج شهرستان بین ۸۲ تا ۸۹ درصد در سامانه رصد ثبت شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: سال گذشته نیز استان خراسان رضوی با ثبت ۱۰۶ هزار شغل خالص رتبه اول اشتغال خالص کشور را کسب کرده بود.

نظری بیان کرد: با احیای کارخانه‌های راکد، توسعه کارگاه‌های عمرانی در حال کار و فعالیت‌هایی که برای گرم شدن چرخه اشتغال در حوزه خدمات انجام شده است شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه در خراسان رضوی هستیم.

وی با قدردانی از عملکرد مسئولان این حوزه گفت: آمارهای جدید اعلام شده نشان از کاهش بیکاری در استان دارد. نرخ بیکاری استان در پاییز ۱۴۰۲ رقم ۵/۳ درصد تعیین شده در حالی که نرخ بیکاری کشور ۷/۶ درصد است. با این حال استان خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در حوزه پایین‌ترین نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است‌.

وی تاکید کرد: آمار کسانی که بیمه بیکاری در استان می‌گیرند نسبت به ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ که ۱۳۶۰۰ نفر بوده در سال ۱۴۰۲ با ۱۱۷۲۰ نفر منفی ۱۴ درصد است.

استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: پاییز ۱۴۰۲ وضعیت استان در حوزه نرخ مشارکت اقتصادی ۴۴/۴ درصد بوده و از این حیث رتبه هفتم کشور را در اختیار داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها