معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان در حوزه پایین‌ترین نرخ بیکاری، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۹۵۷۱۸۷۷
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، ابوالفضل چمندی اظهار کرد: پاییز ۱۴۰۲ وضعیت استان در حوزه نرخ مشارکت اقتصادی ۴۴/۴ درصد بوده و ازاین‌حیث رتبه هفتم کشور را از آن خودکرده است.

 وی در ادامه با اشاره به آمار نرخ بیکاری استان خراسان رضوی، افزود: نرخ بیکاری استان در پاییز ۱۴۰۲ رقم ۵/۳ درصد تعیین شده درحالی‌که نرخ بیکاری کشور ۷/۶ درصد است. بااین‌حال استان خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در حوزه پایین‌ترین نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به حوزه بیمه بیکاران استان خاطرنشان کرد: آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان نسبت به ۹ماهه سال ۱۴۰۱ که ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر بوده در سال ۱۴۰۲ با ۱۱ هزار و ۷۲۰ نفر منفی ۱۴ درصد است.

 چمندی همچنین به وضعیت استان در حوزه سامانه رصد اشتغال کشور پرداخت و توضیح داد: تعهد اشغال استان در این سامانه ۷۴ هزار و ۱۲۰ شغل بوده که تاکنون ۶۸ هزار و ۷۴۷ شغل محقق شده و ازاین‌حیث درصد تحقق ۹۲/۸ را شاهد هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها