خبرهای داغ:
رسانه متعهد نقشی اثرگذار و بی بدیل در روایت پیشرفت ها و دستاوردهای کشور در عرصه های مختلف دارد و بی شک گام نهادن در این مسیر منجر به ترویج امید در جامعه می شود.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۸۰
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، فضای جهان امروز فضای التهاب و رویدادآفرینی است و جامعه ما نیز بی‌تأثیر از این فضا نیست؛ در چنین شرایطی نقش و اثرگذاری رسانه پررنگ‌تر از هر برهه‌ای احساس می‌شود.

رهبر معظم انقلاب نیز در همین راستا در فراز سوم سخنرانی آغاز سال 1402 در حرم رضوی بر امیدآفرینی تأکیدی جدی داشته و آن را وظیفه همه افراد جامعه به‌ویژه اهالی رسانه دانستند؛ بنابراین امیدآفرینی در حوزه رسانه بسیار مهم و ضروری به شمار می‌آید.

امیدآفرینی مبتنی بر واقعیات باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خداوند متعال به‌صورت استادانه و بسیار دقیق در قرآن کریم نیز به امیدآفرینی اشاره داشته است، گفت: رسانه‌ای که خود امیدوار باشد می‌تواند در راستای امیدبخشی و امیدآفرینی موفق عمل کند.

وی گفت: رسانه‌ها دقت داشته باشند که امیدآفرینی و امیدبخشی باید بر اساس واقعیات و متکی بر قدرت لایزال الهی و اعتماد به خداوند باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تبدیل تهدیدها به فرصت یکی از رسالت‌های مهم رسانه است، گفت: امیدبخشی باید مبتنی بر واقعیت باشد.

امیدآفرینی دولت سیزدهم از نگاه استاندار سمنان

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با تأکید بر اهمیت امیدآفرینی در برهه کنونی به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید بر امیدآفرینی در حوزه‌های مختلف دارند.

وی با بیان اینکه همه ما با امید زنده‌ایم، گفت: امیدآفرینی و اعتمادآفرینی زمینه تحقق مشارکت قوی در حوزه مشارکت سیاسی را به‌ویژه در حوزه انتخابات به ارمغان می‌آورد.

استاندار سمنان امید را پایه و اساس پیشرفت، بالندگی و دستیابی به موفقیت دانست و گفت: گره‌گشایی از مشکلات مردم و امیدآفرینی رویکرد دولت مردمی سیزدهم است.

هاشمی در ادامه به برخی مؤلفه‌های امیدآفرینی دولت سیزدهم در استان سمنان اشاره کرد و از جمله آن‌ها را احیای واحدهای راکد و تعطیل، توسعه و تقویت تولید، تحقق شعار سال، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رشد اقتصادی برشمرد.

وی اظهار کرد: امیدآفرینی یعنی اینکه در استان سمنان 160 واحد راکد مجدد راه‌اندازی شده است؛ امیدآفرینی بدین معناست که از مجموع بیش از یک هزار رو 850 واحد صنعتی و تولیدی در 19 شهر و ناحیه صنعتی استان سمنان حتی یک ناحیه صنعتی نیز در دولت سیزدهم تعطیل نشده است.

استاندار سمنان افزود: در اهمیت امیدآفرینی و افزایش اعتماد در بین مردم همین بس که گفته شود بعد از 18 سال نرخ بیکاری در استان سمنان به کمتر از 6 درصد رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه امیدآفرینی و اعتمادآفرینی یعنی عملیاتی شدن شعار انتخاباتی آیت‌الله رئیسی تحت عنوان نهضت ملی مسکن گفت: استان سمنان دومین استان موفق در بحث نهضت ملی مسکن است.

وی امیدآفرینی را ارتباط نزدیک مسئولان با مردم دانست و گفت: برگزاری کرسی آزاداندیشی فقط خلاصه به دانشگاه و مدرسه نمی‌شود و به همین دلیل است که ما این کرسی را با عنوان میز خدمت در قالب کاروان خدمت در 400 روستای استان سمنان برگزار کرده‌ایم و از نزدیک مردم دغدغه‌هایشان را با مسئولان مطرح کرده‌اند و مدیران نیز موظف به پاسخگویی هستند.

استاندار سمنان امیدآفرینی را دسترسی مردم به خادمان خود در کمترین زمان ممکن عنوان کرد و گفت: استان سمنان نه مرز دارد، نه دریا و بندر اما سومین استان کشور در حوزه رشد اقتصادی است.

استاندار سمنان امیدآفرینی و افزایش اعتماد در جامعه را بهترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، خنثی‌سازی توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و به عبارتی خبرنگاران را باید فرماندهان جهاد تبیین در عرصه جنگ و تهاجم همه‌جانبه دشمنان در عرصه‌های مختلف دانست.

هاشمی گفت: یکی از فرصت‌های خوب برای تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و تحقق امیدآفرینی ایام‌الله دهه فجر است.

وی تأکید کرد: با امیدآفرینی در جامعه و تبیین دستاوردها به‌ویژه از سوی خبرنگاران و اهالی رسانه می‌توان زمینه مشارکت قوی و حداکثری مردم را با رعایت اصل بی‌طرفی در پای صندوق‌های رأی در انتخابات 11 اسفندماه سال جاری برقم زد.

ترویج روح امید در جامعه نیازی ضروری

فرشید فلاح لاله زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: برگزاری جام رسانه‌ای امید به همت بسیج رسانه یک تلاش بسیار مؤثر، کارآمد و به هنگام برای امیدآفرینی در جامعه محسوب می‌شود.

وی گفت: رسانه‌های بیگانه با خدعه‌هایی مثل بزرگنمایی، سیاه نمایی، حقیرانگاری، کوچک‌سازی خدمات در تلاش هستند و متأسفانه با استفاده از ابزار رسانه موفقیت‌هایی هم داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: امروز که خوشبختانه روز سرافرازی ایران عزیز اسلامی است، جا دارد در چارچوب امیدآفرینی و پرداختن به اخبار خوب و خبر مثبت و بیان واقعیت‌ها و به فرمایش رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین موفق شویم جوانان را با دستاوردها و موفقیت‌های خودشان و موفقیت‌های ملت ایران و با جایگاه این ملت در عرصه‌های بین‌المللی بیشتر آشنا کنیم تا شوق‌وذوقشان برای ماندن، تلاش و پویایی بیشتر و بیشتر شود.

فلاح با بیان اینکه متأسفانه دشمن خبرهای منفی را بازتاب می‌دهد و یک نوع افسردگی عمومی در جامعه در حال تبلیغ و رواج پیدا کردن است، گفت: فعال رسانه‌ای باید به نکات مثبت بیشتر بها دهد به سرمایه‌های فرهنگی بپردازد و با تبیین دستاوردهای علمی و اقتصادی ناامیدی را از جامعه دور کند.

وی با بیان اینکه امید و اعتماد به نفس به یکدیگر مرتبط هستند، گفت: امید اعتماد به نفس را در یک فرد ایجاد می‌کند؛ اعتماد به نفس نیز منجر به موفقیت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه رسانه با نشر اخبار خوب می‌تواند در جامعه امیدآفرین باشد، گفت: اخبار منفی و یا اخبار تلخ و شوک‌آور همواره مخاطبان بیشتری داشته است و دشمن نیز از این ویژگی طبیعی سوءاستفاده کرده و دست به سیاه نمایی و بزرگ‌نمایی می‌زند و نتیجه به حاشیه رفتن و نادیده گرفتن اخبار و دستاوردهای مثبت و نیکو است و به عبارتی از اخبار خوب از چرخه انعکاس حذف می‌شود.

وی تأکید کرد: تبیین دستاوردها و ترویج روح امید و نشاط در جامعه نیاز حیاتی کشور است.

رسانه برای حفظ نظام عمارگونه وارد میدان شود

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در مؤلفه‌های قدرت اظهار کرد: سه مؤلفه امنیتی، نظامی و اقتصادی به عنوان مؤلفه‌های قدرت همواره مطرح بوده است، امروزه مؤلفه دیگری به نام رسانه به جمع این مؤلفه‌های سه‌گانه اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه سعی در پنهان کردن ضعف‌های خود در ابعاد و عرصه‌های مختلف دارد، گفت: ایجاد جنگ شناختی و ترکیبی فتنه دشمنان است و لازم است برای خنثی‌سازی این فتنه با سلاح جهاد تبیین وارد میدان شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه گفت: یکی از وظایف اصلی رسانه «عمار بودن» رسانه برای حفظ نظام و انقلاب است و به عبارتی رسانه باید عمارگونه وارد میدان شد؛ چرا یکی از شگردهای دشمنان بزرگنمایی و سیاه نمایی مسائل مختلف است.

دیباجی با اشاره به تلاش دشمنان برای پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه به‌ویژه بین قشر جوان تصریح کرد: به طور قطع و یقین ما همچنان که در این سال‌ها نشان داده‌ایم، پیروز میدان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری 2 انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم، گفت: رسانه در راستای امیدآفرینی و ایجاد مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات پیش رو نقشی بسیار مهم و حیاتی دارد.

لزوم اتحاد رسانه‌ها

سردار منصور شوقانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار کرد: با توجه به آرایش رسانه‌ای پایگاه‌ها و رسانه‌های خارجی، وجود فاصله بین رسانه‌های داخلی که عمدتاً ناشی از اختلافات سلیقه است، در این عرصه معنا و مفهومی ندارد.

وی تصریح کرد: طی چهار دهه گذشته هر جا تفسیر رسانه‌ای واحد داشتیم، نقاط اوج، پیشرفت و اتفاق آراء رسانه‌ای شکل گرفت.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: هم‌صدایی و انجام برنامه‌های فرآیندی در تکمیل اقدامات انجام شده توسط رسانه‌ها و یک راستایی در تولید محتواهای رسانه‌ها، دامنه تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

شوقانی با تأکید بر اطلاع اهالی رسانه از کامیابی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در عرصه‌های مختلف پیشرفت ملی و تبیین آن گفت: این آگاهی و آگاهی بخشی است که روح انسجام و اعتماد در جامعه را ارتقا می‌بخشد.

شوقانی با بیان اینکه برپایی برگزاری اردوهای راویان پیشرفت موجب آشنایی و آگاهی اهالی رسانه از پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه‌های مختلف می‌شود، خطاب به رسانه نگاران و خبرنگاران و فعالان مجازی شرکت‌کننده در این اردوها گفت: مسئولیت و رسالتی جدید بر عهده همه ما با عنوان حاملان و شاهدان پیشرفت در مقابل سانسورهای غربی است و آن‌هم تبیین پیشرفت‌هاست که امیدآفرینی را به ارمغان می‌آورد.

امیدآفرینی مهمترین اولویت رسانه‌ها در گام دوم انقلاب

بی‌شک خبرنگاران در برهه کنونی که همراه با تهاجم رسانه‌ای و جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، نقشی بسیار مهم دارند.

مهم‌ترین اولویت رسانه‌های متعهد در گام دوم انقلاب «امیدآفرینی و ایجاد فضای نشاط‌آفرین در جامعه» است و ایفای این نقش مهم نیازمند هماهنگی و اتحاد در بین رسانه‌ها و همبستگی آن‌ها در خیمه انقلاب اسلامی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار